“Sory mami, austin tak makan itu permen2 mami” – Ramai puji cara ibu ini mendidik austin, Mendisiplinkan anak tanpa perlu marah-marah

Umum mengetahui bahawa pada umur kanak-kanak yang masih kecil itulah harus diajar tentang apa yang harus diketahui oleh kanak-kanak pada umur yang masih kecil itu. Bak kata pepatah iaitu melentur buluh biarlah dari rebungnya lagi.

Maksud yang dikatakan oleh pepatah itu adalah sesi pembelajaran kanak- kanak yang paling berkesan adalah pada usia masih kecil. Pembelajaran awal yang dimaksudkan itu adalah dari ibu bapa kanak- kanak itu sendiri di rumah.

Sebuah rakaman video yang telah dimuatnaik di laman aplikasi tik tok mengenai asuhan dari rumah menjadi tular iaitu mengenai adik Austin Koh yang terkenal kerana wajahnya yang comel dan selalu mendengar kata mummynya. Mummynya selalu mengajar Austin perkara yang betul tanpa meninggikan suara kepadanya.

Video tersebut menjadi tular apabila ramai yang memuji cara teguran mummy Austin yang menegur kanak- kanak itu yang tidak memakan bekal yang dibekalkan kepada Austin tetapi dia hanya makan Lolipop. Caranya itu terbukti bahawa kanak- kanak tidak perlu ditengk1ng dan dimarahi tetapi haruslah ditegur dengan nada yang lembut tetapi tegas.

Video:

@juniyuliana

Mendisiplinkan anak tanpa perlu marah-marah #austinkoh #timeout #parenting #tipsparenting #fyp #viral2022 #viral #fypシ #bayilucu #serunyaditiktok #parentingtips #parentingindonesia #bayigemes #bayitiktok #GoyangGemasMochiBaby

♬ 《钢琴与弦乐》雨后香气 – 没有发光的金

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang memuji cara teguran dan didikan mummy Austin yang menegur cara yang lembut tetapi tegas dan dalam masa yang sama kanak- kanak tidak ada tekanan sentiasa dimarahi.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Tiktok juniyuliana, sinarviral

Be the first to comment on "“Sory mami, austin tak makan itu permen2 mami” – Ramai puji cara ibu ini mendidik austin, Mendisiplinkan anak tanpa perlu marah-marah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*