Jadi Wali Nikahkan Kakak, Remaja Seb4k Kuatkan Diri Gantikan Allahy4rham Bapa

Perkahwinan merupakan penyatuan dua insan. Tetapi pernikahan dalam islam yang paling penting dan wajib adalah Wali, pemilihan wali adalah sangat dititik beratkan supaya perkahwinan yang dibina membawa ke syurga dan diredhai.

Pasangan yang baru hendak berkahwin, pemilihan wali ini adalah terdiri daripada ayah kandung, tetapi jika ayah kandung sudah men1nggal dunia maka adik beradik lelaki adalah yang paling layak untuk menjadi wali dalam perkahwinan kakak atau adiknya.

Sebuah rakaman video telah tular di media sosial apabila video tersebut telah memaparkan seorang pemuda yang sedang menangis teres4k-es4k. Pemuda itu terharu kerana akan menjadi wali kepada kakaknya pada hari pernikahan kakaknya yang akak berlangsung itu.

Menurut pemilik video itu yang juga kakaknya, adiknya itu diminta untuk menjadi wali kerana menurut ketua kampung mereka saudara lelaki lebih layak menjadi wali selepas kematian ayahnya berbanding pak ciknya, kerana sedikit terharu dan teruja, adiknya itu menangis apabila majlis hendak berlangsung.

Video:

@deviana_wedding

Moment setelah Adek Dani menjadi Wali Nikah menggantikan Ayahnya #weddingtiktok #fyp #foryourpage #xbyzca

♬ Ayah – Laoneis

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang turut terharu melihat kasih sayang seorang adik yang sedih apabila hendak mewalikan kakaknya.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Tiktok deviana_wedding, sinarviral

Be the first to comment on "Jadi Wali Nikahkan Kakak, Remaja Seb4k Kuatkan Diri Gantikan Allahy4rham Bapa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*