“Ayah kena str0k, Mak tak kerja” – Jawapan pelajar yang tak berkasut datang ke sekolah buat ramai seb4k

Dalam kehidupan ini kita tidak mampu untuk memilih kehidupan yang kita mahukan, ada insan yang dikurniakan kehidupan yang sempurna manakala ada juga insan yang tidak mempunyai kesempurnaan dalam hidup tetapi masih bersyukur.

Sejak sesi pembelajaran di sekolah telah dimulakan ini banyak cerita tentang murid-murid yang hampir setiap hari kita baca di aplikasi facebook atau menonton di aplikasi Tik Tok, tetapi tidak ramai yang ada cerita mengenai murid yang tidak berkemampuan.

Seorang influencer yang menggunakan nama Cik Puan Gojes di media sosial telah memuatnaik sebuah video yang meruntun hati ramai ibu bapa dan netizen iaitu video seorang murid yang kehilangan kasut tetapi di sebalik kehilangan kasut itu setelah ditanya sebenarnya ada cerita sedih.

Menurut Cik Puan Gojes, anak muridnya itu tidak mempunyai kewangan yang tidak stabil kerana ayahnya sedang s@kit dan ibunya tidak boleh bekerja kerana menjaga ayahnya. Kerana kehilangan kasut, murid itu memakai kasut ke sekolah dan cik puan gojes memberikan kasut anaknya yang tidak pernah dipakai lagi oleh anaknya kepada murid itu.

Video:

@cikpuangojes

#Cindrella yang dicari 😭😭😭

♬ original sound – Cik Puan Gojes – Cik Puan Gojes

Apabila menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang berpakat untuk menolong murid itu mana yang termampu dan ramai juga yang mendoakan semoga dimurahkan rezeki Cik Puan Gojes kerana selalu menolong anak-anak muridnya.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Tiktok cikpuangojes, sinarviral

Be the first to comment on "“Ayah kena str0k, Mak tak kerja” – Jawapan pelajar yang tak berkasut datang ke sekolah buat ramai seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*