Kesian Hala Speed Trap Tengah Panas, Pemuda Beranikan Diri Hulur Air Buat Polis

Kebiasaannya bila sesiapa sahaja melihat polis yang berpakaian seragam mesti akan ket4kutan walaupun diri tidak melakukan kesalahan tetapi disebabkan pemikiran yang telah diterapkan sejak kecil yang polis ini perlu ditakuti supaya kita tidak melakukan kesalahan.

Tetapi sebenaranya anggota polis ini juga adalah manusia biasa dan tidak wajar kita untuk merasa ket4kutan apabila melihat mereka. Ada juga yang tidak begitu dan ramai juga yang selalu menegur dan memberikan senyuman kepada anggota polis yang sedang bertugas.

Begitulah yang dilakukan oleh sekumpulan anak muda yang melihat polis trafik sedang menjalankan tugas menjaga lalu lintas di bawah panas terik. Tindakan yang dilakukan oleh seorang lelaki itu patut dipuji kerana bila melihat polis itu kepanasan, lelaki itu memberikan sebungkus air buatnya.

Terkejut dengan tindakan spontan lelaki tersebut tetapi anggota polis trafik tadi sempat mengucapkan terima kasih dan memberikan senyuman kepada lelaki itu. Jelas terpancar senyuman di wajahnya kerana kita semua tahu apabila berada di bawah panas terik, tekak akan kehausan.

Video:

@nyck470

rakyat berpisah tiada😋#pdrmmalaysia

♬ Tokyo Drift – Xavier Wulf

Menjengah ke ruangan komen pula,Ramai yang memuji sikap sekumpulan anak muda itu yang berkongsi rezeki dengan anggota polis itu. Walaupun begutu diharapkan lebih ramai yang menunjukkan sikap begitu kerana ianya merupakan amalan mulia.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Tiktok nyck470, sinarviral

Be the first to comment on "Kesian Hala Speed Trap Tengah Panas, Pemuda Beranikan Diri Hulur Air Buat Polis"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*