Bibik Minta Gaji Naik RM1200 Sekali Ini Reaksi Majikannya, Sikap Pemurah Majikan Dipuji Netizen

Sering kali kita mendengar cerita tentang pembantu rumah yang did3ra, dian1aya dan ada juga sampai tidak diberi gaji.

Ianya sering terjadi jika pembantu rumah tersebut adalah warga asing yang menetap di malaysia untuk mencari rezeki. Akan ada majikan yang tidak berperikemanusiaan yang mengan1aya pembantu rumah seperti itu.

Selalu jugak kita dengar dan terbaca mengenai pembantu rumah yang dilayan baik oleh majikan mereka, diberi tempat tidur yang selesa dan gaji yang berbaloi dengan apa yang dikerjakan oleh pembantu rumah seharian berada di rumah.

Begitu juga yang berlaku kepada seorang wanita yang dikenali sebagai @aifaazlan92 di aplikasi Tik Tok. Beliau ada memuatnaik sebuah video yang dibuat khas seperti penghargaan kepada bibiknya yang telah dilayan seperti keluarga sendiri.

Bibiknya itu telah meminta gaji sebanyak RM1200 sebulan untuk perkhidmatan beliau tetapi bagi Puan Aifa, ianya sepatut RM1500 kerana ianya berbaloi dengan kerja yang dilakukan oleh bibik tersebut.

Menurut puan aifa, bibiknya itu telah menjadi seperti keluarganya kerana bibik itu juga tempat dia meluahkan apa yng terbuku di hati beliau selalu.

Video:

Puan aifa mengharapkan supaya bibiknya itu tidak mencari majikan lain dan selalu bekerja dengannya sampain ke hari tua. Dia juga meminta supaya bibiknya itu mendoakan kejayaan dirinya supaya boleh memberi gaji yang lebih banyak kepada bibiknya nanti.

Menjengah ke ruangan komen, ramai warga net yang memuji peribadi puan aifa yang dianggap sebagai berhati mulia kerana menganggap pembantu rumah beliau sebagai kawan dan juga sebagai keluarga.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Tiktok, malaysiarepoter

Be the first to comment on "Bibik Minta Gaji Naik RM1200 Sekali Ini Reaksi Majikannya, Sikap Pemurah Majikan Dipuji Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*