“Beli aiskrim ke kak?”, Pelajar K4ntoi Beli Aiskrim Semasa Kelas Online Bikin Dekah

Semenjak p4ndem1k C0vldl9 melanda Malaysia, sekolah dan universiti mula mengaplikasikan pembelajaran secara atas talian atau dalam bahasa mudahnya, kelas online untuk para guru dan pelajar.

Namun begitu, kelas secara atas talian mempunyai cab4rannya yang tersendiri meskipun para pelajar dan guru boleh mengikutinya dari rumah masing-masing.

Dalam satu video yang dikongsikan oleh seorang g4dis menerusi aplikasi TikTok, dia berhadapan satu situasi lucu di mana rakan kelasnya terlupa untuk menutup fungsi mikrofon lalu membuatkan satu kelas terhibur.

“Mat Kool Mat Kool kawanku!”

Meneruti video yang berdurasi selaam 10 saat itu, g4dis ini difahamkan sedang menjalani kelas secara atas talian bersama seorang pengajar apabila tiba-tiba kedengaran lagu Mat Kool dari salah seorang rakan kelasnya.

Difahamkan, rakan kelas gadis ini sedang membeli aiskrim ketika kelas sedang berlangsung, namun terlupa untuk menutup fungsi mikrofon. Siap ada lagu Mat Kool!

Video:

@adulenn

terima kasih menceriakan kelas petang😩😭🤣🤣👍🏻

♬ original sound – Alen – Alen

Lebih lucu, kedengaran bunyi “bye” yang sangat ceria dari pelajar tersebut kepada penjual aiskrim. Turut kelihatan, pensyarah untuk kelas tersebut hanya tersenyum dan sempat berseloroh bersama para pelajarnya.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warganet terhibur dengan video tersebut dan faham dengan situasi yang berlaku.

Malah, ada juga beberapa warganet yang berkongsikan pengalaman mereka yang sama terlupa menutup mikrofon ketika kelas sedang berlangsung. Anda macam ni juga ke?

Apa-apa pun, pensyarah dalam video tersebut memang sporting!

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "“Beli aiskrim ke kak?”, Pelajar K4ntoi Beli Aiskrim Semasa Kelas Online Bikin Dekah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*