Rim ‘makan’ baju pinjam! Tak jadi nak bergaya pergi cvcuk v4ks1n, pelajar m4lu baju k0yak tengah jalan – “Kakak tanya kenapa motor jadi slow?”

Mal4ng tidak berbau!

Itulah yang berlaku kepada seorang g4dis apabila bajunya tersangkut pada rim tayar motosikal.

Video yang meraih lebih 650,000 tontonan di TikTok itu memaparkan beberapa gambar bajunya selepas ins1den itu berlaku sewaktu dia dalam perjalanan untuk mengambil d0s pertama v4ks1n C0vldl9.

Kakaknya pelik mengapa motosikal mereka bergerak begitu perlahan selepas melepasi lampu isyarat.

Berkongsi cerita dengan mStar, Siti Mariam Lokman, 16, berkata, kejadian itu berlaku pagi Isnin lalu ketika dia dalam perjalanan ke Sekolah Menengah Tun Perak, Muar, Johor.

Walaupun sudah merancang mahu ke sekolah bersama ibu bapa dengan menaiki kereta, g4dis berkenaan dan kakaknya, Nur Halimatusaadiah Lokman, 20 kemudiannya membuat keputusan untuk hanya menunggang motosikal ke sana.

“Mak dan ayah keluar ke pasar pvkul 8 pagi dan temu janji saya pula pada pvkul 10 pagi. Jadi mak dan ayah tunggu di depan sekolah, saya dengan kakak naik motor ke sana.

“Jarak dari rumah nak ke sekolah tu ambil masa 20 minit je, saya memang pegang kain baju waktu berada atas motor. Tapi tiba di lampu isyarat, mak telefon tanya di mana dan tangan saya pun tak perasan kain terlepas dari tangan.

Video:

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Kakak bawa motosikal seperti biasa cuma lepas tu dia ada cakap ‘kenapa motor jadi slow ni?’. Waktu itulah baru perasan yang bahagian belakang baju saya dah ters4ngkut pada rim tayar motor,” katanya yang merupakan pelajar tingkatan empat di sekolah berkenaan.

Lebih mesra disapa Siti, dia dan kakaknya segera berhenti di tepi jalan untuk memeriksa keadaan motosikal dan Siti Mariam mendapati bajunya sudah terk0yak.

Dia bagaimanapun bersyukur kerana tidak berlaku sebarang kem4langan disebabkan baju ters4ngkut pada rim tayar, namun agak m4lu kerana terp4ksa menyvntk v4ks1n dengan pakaian k0yak.

“Nak patah balik semula ke rumah memang tak boleh sebab dah nak sampai sekolah dan dah lewat untuk temu janji.

Selepas kejadian baju ters4ngkut tu memang saya ser1k sangat, sebab tak sangka pun akan terjadi benda macam ni.

SITI MARIAM LOKMAN

“Masa tu saya m4lu nak masuk ke sekolah dengan mak sebab orang di tempat v4ks1n tu pandang pelik. Mak kata lepas ni jangan pakai baju yang kainnya terjuntai kalau nak naik motosikal.

“Baju ni saya pinjam dengan kawan, dia pun terkejvt bila saya beritahu apa yang terjadi. Saya masih simpan lagi baju tu, niat nak bayar dan ganti balik tetapi dia tolak,” ujarnya yang berasal dari Kuala Lumpur dan kini menetap di Muar, Johor bersama keluarganya.

Anak bongsu daripada lima beradik itu juga terkejvt apabila menerima kec4man kerana ada yang menyangka insiden itu berlaku disebabkan dia mahu bergaya ketika mengambil v4ks1n.

Bagaimanapun, Siti berpandangan tidak salah jika mahu bergaya tetapi kita perlu elakkan daripada memakai baju atau kain labuh ketika menunggang motorsikal.

“Ramai yang kec4m sebab ingat saya ni nak bergaya pergi ambil v4ks1n, tapi sebenarnya video itu tentang memakai baju labuh waktu naik motosikal. Jadi tak salah kalau saya nak bergaya sekali pun pada waktu itu.

IMG_9550

Siti menasihati orang ramai supaya berhati-hati memakai pakaian labuh ketika menaiki motosikal.

“Selepas kejadian baju tersangkut tu memang saya ser1k sangat, sebab tak sangka pun akan terjadi benda macam ni.

“Saya pasti ada yang pernah kena lagi tervk daripada ni. Kita kena lebih berhati-hati dan bagi yang tak pernah kena tu tolong elakkan pakai baju labuh atau kain terjuntai kalau naik motor,” katanya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "Rim ‘makan’ baju pinjam! Tak jadi nak bergaya pergi cvcuk v4ks1n, pelajar m4lu baju k0yak tengah jalan – “Kakak tanya kenapa motor jadi slow?”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*