“Dia imamkan family setiap solat” – Netizen Puji Johan Didik Anak, Tep1s Tanggapan Pasal Kaki Game Berkeluarga

Orang kata gamers ni ada tahapnya, biasa dan hardc0re. Jenis yang biasa ni maksudnya mereka yang tak terlalu add1cted sampai urusan lain diabaikan.

Tapi, kalau hardc0re memang sering menjadi topik hangat sebab mereka ni dikatakan ‘hidup m4ti game’. Lebih d4hsyat, ada yang mempunyai tanggapan bahawa kaki game sebegitu tidak layak berkeluarga.

Bagaimanapun, seorang netizen menyuarakan pendapatnya di Facebook tentang isu berkenaan dan berkata hobi seseorang itu tidak salah sebaliknya ia bergantung kepada setiap individu. Sebagai contoh, dia memuji sikap dan cara Johan mendidik anak-anaknya meskipun suka bermain game.

Kaki game tak layak berkeluarga! Tanggapan tu salah. Tengok kehidupan Johan.”

Tak pastilah dia kaki game ke tak tapi dia ada bilik khas untuk main game tau. Lengkap dengan speaker, kerusi semualah.”

Imamkan keluarga, ajar anak mengaji

Dia turut memuji Johan yang mengajar anak-anak mengaji serta akan menjadi imam untuk keluarganya setiap kali solat selain membantu melakukan kerja-kerja rumah yang lain.

Dia imamkan family dia setiap kali solat termasuk solat Subuh. Semua anak dia solat berjemaah walaupun baru berusia 2 tahun.”

Dia ajar anak anak dia mengaji, tolong dalam kerja kerja rumah.”

Hobi tak salah, diri sendiri yang salah

Jadi sebenarnya tak kisah apa pun hobi kita. Baik lelaki atau perempuan. Hobi tu tak salah, yang salah diri sendiri.”

Dah besar panjang, dah boleh fikir baik bvruk. Kalau rasa hobi kita tu menyus4hkan orang sekeliling kita. insaflah segera.”

Ramai netizen yang membaca perkongsiannya itu bersetuju dengan pendapatnya dan turut sama memuji cara Johan mendidik anak-anak.

Ada segelintir yang berkata setiap orang mempunyai waktu bekerja yang berbeza dan membandingkan kehidupan mereka dengan Johan yang tiada fixed working hours.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "“Dia imamkan family setiap solat” – Netizen Puji Johan Didik Anak, Tep1s Tanggapan Pasal Kaki Game Berkeluarga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*