Dipercayai Ditinggalkan Tuan, Lebih 1,000 Kucing Berkeli4ran Di Koh Phi Phi

Lebih 1,000 ekor kucing ditinggalkan terb1ar dan berkeli4ran di sebuah pulau di Thailand akibat p4ndem1k.

Koh Phi Phi, sebuah pulau daripada gugusan kepulauan daerah Krabi dipenuhi kucing selepas dipercayai ditinggalkan oleh tuan mereka sejak awal p4ndem1k tahun lalu yang menghentikan sektor pelancongan dunia.

Menurut Thaiger, tuan-tuan kucing yang ditinggalkan itu adalah pekerja dan usahawan di pulau tersebut yang telah meninggalkan pulau itu kerana C0vldl9.

Mereka dipercayai hanya meninggalkan kucing milik mereka untuk sementara dan akan kembali selepas tamat p4ndem1k tetapi hal yang lain pula terjadi selepas p4ndem1k C0vldl9 masih belum red4.

Dalam satu lagi laporan dari Thai PBS, pihak berkuasa tempatan cuba mengawal kucing-kucing itu dari membiak dengan lebih banyak dengan melaksanakan pengkasian, namun usaha itu masih tidak menunjukkan hasil yang signifikan.

Para sukarelawan juga sedang berusaha untuk membantu ‘komuniti kucing’ di Koh Phi Phi dengan mewujudkan satu laman Facebook untuk menerima sumbangan berupa makanan dari orang ramai. Korang boleh tengok usaha mereka di Phi Phi Island’s Cats.

Harap kucing-kucing kat situ sentiasa selamat dan cukup makan lah ye. Kesi4n tengok kena tinggal dengan tuan dia dari tahun lepas.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "Dipercayai Ditinggalkan Tuan, Lebih 1,000 Kucing Berkeli4ran Di Koh Phi Phi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*