Selalu Isi Minyak RM1.50, Hari Ini Isi 60 Sen Ja…

Setiap manusia tidak akan lari daripada d1uji dengan pelbagai dvgaan yang mendatang, ada yang diuji dengan kes3mpitan hidup, kehil4ngan individu yang tersayang dan banyak lagi. Namun, sebagai hambaNya kita perlu akur dengan setiap perancangan Allah S.W.T.

Seperti perkongsian seorang pengguna Facebook, dikenali sebagai Geehan’s Nurjehan menjadi saksi seorang warga emas yang hanya mengisi minyak dengan harga RM0.60 sen sahaja. Susulan daripada itu, wanita ini meminta suaminya untuk bertanyakan khabar kepada warga emas ini.

Allahuakbar, kami nak isi minyak depan kami pakcik ni. Tengok-tengok dia isi minyak 64sen ja.  Ya Allah…Ya Allah…sebaknya. Cepat-cepat mintak suami turun tanyakan pakcik ni punya khabar.

Mengulas lebih lanjut, warga emas ini menceritakan selalunya dia hanya mengisi minyak sebanyak RM1.50 sahaja bagi menampung keperluan motosikalnya. Apa yang lebih mervntun hati apabila warga emas ini menceritakan dia sedang mencari kerja dan menjelaskan boleh bekerja sebagai pengawal keselamatan.

Pakcik ni kata selalu die isi RM1.50 je. Kalau kita rasa susah ada lagi orang susah daripada kita.  Insaff pada kita 60sen macam tak ada nilai. Tapi untuk pakcik ini sangat bernilai.

Yang paling kami sentap dia kata pakcik doa nak m4ti je dik. Pakcik nak cari kerja…kerja guard je boleh.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut bersimp4ti dengan n4sib yang men1mpa warga emas ini dan mendoakan supaya dia terus dimurahkan rezeki.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "Selalu Isi Minyak RM1.50, Hari Ini Isi 60 Sen Ja…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*