“Tak Sam4n Ibu Abam…” Pihak Hidayah Dedah Perkara Sebenar Yg Ramai Terkeejut

Peguam dilantik oleh isteri kepada Allahy4rham Abam, Nor Hidayah Mohd Ali iaitu Mohamed Ibrahim Mohamad menafikan anak guamnya ada memfailkan sam4n terhadap ibu mentuanya, Sabariah Arshad seperti yang did@kwa pelawak Ali Puteh.

Sebaliknya, menurut Mohamed Ibrahim, Sabariah sebenarnya yang menfailkan sam4n terhadap anak guamnya pada bulan Julai lalu.

“Kami tidak pernah pada bila-bila masa telah meny4man ibu kepada Syed Ali Mubarak.

“Bagaimanapun, anak guam kami ada menerima sam4n sivil daripada Sabariah pada Julai lalu yang menuntut ganti rugi am dan juga injuksi untuk menghalang Hidayah daripada memberi sebarang kenyataan,” katanya kepada Gempak.

Mohamed Ibrahim dari Tetuan Ibrahim & Fuaadah ditemui ketika sidang media tergempar yang diadakan di Shah Alam, Selangor.

Begitupun, Mohamed Ibrahim mengakui anak guamnya ada membuat tuntutan sehingga RM900,000 seperti yang did@kwa Ali Puteh.

Bagaimanapun, pihaknya enggan mended@hkan butiran secara terperinci mengenai tuntutan tersebut berikutan k3s masih lagi dalam prosiding.

Sementara itu, peguam syariah, Fadhlina Datuk Siddiq yang hadir sama pada sidang media itu mengakui ada menyenaraikan nama ibu mentua anak guamnya dalam tuntutan berhubung isu faraid dan hak jagaan anak.

“Pihak kami menerusi mahk4mah syariah ada menyebut nama ibunya untuk pengesahan tuntutan faraid dan sebagainya

“Untuk mahk4mah syariah tak timbul isu saman mana-mana pihak selain hanya untuk sahkan waris berhak,” katanya kepada Gempak.

Turut hadir bersama dalam sidang media adalah Fadhlina Datuk Siddiq dari Fadhlina Siddiq & Associates.

Sebelum ini, Ali mengaku mengeluarkan sam4n terhadap Hidayah selepas kakak iparnya itu mengeluarkan sam4n terhadapnya terlebih dahulu. – Astro GEMPAK

Tergempar! Hidayah Abam Buat Sidang Media Isu ‘Sam4n’ Ali Puteh

Lebih setengah tahun isu harta arw4h Abam Bocey masih tidak selesai. Isu faraid masih tidak dapat diselesaikan sehingga kini.

Isu diantara balu Abam Bocey, Hidayah dan Ali Puteh, adik kepada Abam Bocey masih belum capai kata putus.

Akui Dah Lama Bersabar, Ini Cabaran Ali Puteh Kepada Netizan · My KMU NeT

Sebelum ini Ali Puteh telah membuat sidang media untuk memberitahu bahawa dia dan ibu telah disam4n oleh Hidayah pada hari ke 16 pemergian Abam Bocey.

Sidang Media Hidayah Tentang Isu Sam4n

Ali Puteh pula saman kakak ipar, Nor Hidayah mengaku ambil RM10,000 dan empat utas jam arwah Abam - Hiburan | mStar

Hari ini telah berlangsung satu sidang media oleh Hidayah Abam dan 2 peguam beliau telah hadir untuk memberi penjelasan.

Menurut peguam Hidayah, perkara ini akan dibawa terus ke mahk4mah dan hidayah telah diarahkan untuk tidak mengeluarkan apa apa kenyataan mengenai k3s tersebut kerana ianya boleh menggangu proses mahk4mah.

Menurut peguam hidayah, mahk4mah telah menerima 2 kes. 1 di mahk4mah syariah untuk tuntutan faraid dan satu tuntutan sivil untuk hak penjagaan.

Netizen Jangan Sebar Jika Tidak Pasti

Peguam balu arwah Abam Bocey, Hidayah memberitahu supaya netizen jangan membuat andaian sendiri dan jangan kongsi perkara perkara yang tidak pasti.

Peguam sekali membuat kenyataan supaya netizen jangan tinggalkan komen komen yang boleh menggangu urusan mahk4mah kerana ada komen yang ditinggalkan adalah tidak sahih.

Rakaman Penuh Sidang Media Hidayah Abam mengenai isu Sam4n

Akhir kata dari peguam hidayah, tiada kenyataan akan dibuat lagi dan semuanya akan diselesaikan di dalam mahk4mah.

Komen Netizen

Selepas Ali kongsi alamat rumah ajak berdepan, Tk sangka ini komen netizan buat Ali balas balik

Meskipun ramai yang meng3cam, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada netizen yang ingin meminta maaf. Tegasnya lagi, mereka yang meng3camnya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta faraid.

“Yang masih meng3cam itu saya anggap mereka tidak faham hukvm faraid. Selalunya yang mengecam ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta arwah saya tahu hukvm.

“Tapi sebenarnya lebih ramai yang meninggalkan pesanan minta maaf di laman sosial saya. Selama ini tidak tahu apa-apa. Jujurnya saya juga malu dengan apa yang berlaku.

“Dalam soal ini sebagai seorang anak adik dan pak cik, perlu saya lakukan sesuatu. Bukan saya tidak tengok wajah anak buah saya itulah satu-satunya waris abang saya,” katanya.

Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda netizan sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar

Jemput tuan tuan dan puan puan..

Namun begitu, netizan terus menerus dengan k3caman terhadap Ali sehingga beliau bertindak membalas kembali beberapa komen

“Segerakan faraid…tolak la siap2 bhgian dayah yg dia dh ambik tu..bhgian anak dia bg kat dayah sbb dia yg bela jaga kan..settle..simple je kan…apa nk.ssh2”

“Cerita dekat media macam Hidayah sam4n dia. Padahal tu prosedur biasa menuntut harta sepencarian jika suami meninggal. Cerita kat media macam Hidayah sam4n kau sebab tak puas hati. Lepas tu kantoi PDF tulis gelaran biadap. Ingat pakai kopiah tu terus jadi betul la kau? Ingat keturunan Syed tu jaminan berilmu ke?” tulis netizan

Ali Balas Komen

Tidak berdiam diri, Ali puteh terus membalas koemen tersebut dengan mengajak mereka semua supaya berdepan dengan beliau

@syihabuddin13 ala haji ..meh dm sy jap..kalau islam meh jumpa sy meh…

@syihabuddin13 syed xde ilmu??meh dm sy meh..sy dh bg alamat tu

“Semoga dipermudahkn ni bukan hal harta ni hal maruah dicaci difitnah dan diaibkn . Salah mngambil harta faraid senyap2 tnpa persetujuan semua waris. Tak salah punn kalau nk guna hrta tu utk kelansungan hidup tapi pstikn berbincang dgn semua waris. Mengambil dan memakn harta faraid tanpa brbincang dgn semua ahli waris haram disisi Allah.. Tak slah pun balu tu amik yg salahnya dia tak brbincang dgn mak ayah ali. Bila tnya ada amik mngaku tak amik heboh kt media keluar tnpa amik apa2. Skrg kntoi ckp ada amik .. Menipu tk mnghalalkan segala cara. Brkata benarlah wlaupun ia pahit .bahana menipu satu 1fmly kena hamvn.. Selagi balu tk bersihkn nama baik kluarga baik kau . Trusknlah ali. Tpi klau dia nak brbaik memaafkn itu lebih baik. Maruah yg dah calar tkkan mmpu dibersihkn dgn harta” tulis seorang lagi netizan

“Jatuh & Bangun Adalah Perkara Biasa …” – Anak Abam & Hidayah Dah Pandai Berjalan

Balu arw4h Abam, Nor Hidayah Mohd Ali, 28, berkongsi momen berharga apabila anak lelakinya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey sudah pandai berjalan buat pertama kali.

Hidayah melahirkan rasa syukur selepas melihat pencapaian Hamzah yang kini berusia setahun tiga bulan.

“Momen anak kesayangan saya. Alhamdulillah, syukur kepada Allah. Hamzah sudah tahu berjalan.

“Jatuh dan bangun adalah perkara biasa, proses pembelajaran. Teruskan dan anda boleh melakukannya,” tulisnya di Instagram (IG) miliknya.

Rakaman video yang berdurasi 2:26 saat itu menunjukkan Hamzah sedang berjalan di dalam rumah.

Dalam pada itu, Hidayah turut mendoakan agar anaknya membesar menjadi seorang anak yang soleh.

“Semoga Tuhan memberkati anda dan membesar menjadi anak yang baik,” tulisnya lagi.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengikut Hidayah tumpang gembira melihat perkembangan Hamzah.

“@nadia.fitriah: Alhamdulillah, anak soleh dah boleh berjalan.

“@sutera.b: Besar dah duhai anak. Membesar dengan sihat ye sayang. Ramai sayang kamu nak.

“@mama_puspa: Alhamdullah, dah pandai jalan, comel lah Hamzah.

“@mk_tayu: Eh eh ehhhh kemain. Ye dapat kaki. Jenuh laa mama nak ligan pasni,” antara komen-komen yang ditulis.

Hidayah dan Abam berkahwin pada 8 Disember 2017. Hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan cahaya mata lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang berusia setahun tiga bulan.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, menghembuskan nafas terakhir di kediamannya pada pagi Isnin (10 Februari) akib4t dem4m pana4s.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Press

Sumber : AwatttSyeikhh Network

Be the first to comment on "“Tak Sam4n Ibu Abam…” Pihak Hidayah Dedah Perkara Sebenar Yg Ramai Terkeejut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*