Orang Tegur PasaI Cara Brpakaian, Sajat Pula Cakap Pasal MeIayu Jatuhkan Melayu. SekaIi Dia Kena Balik

Setiap kali 1su melib4tkan usahawan kosmetik kntr0versi Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman dipertontonkan, pasti akan menarik perhatian ramai.

Bukan kerana respon positif, sebaliknya rata-rata komen diterima pastinya bersifat tegvran dan tidak kurang mengec4m.

Namun Muhammad Sajjad atau lebih dikenali sebagai Sajat itu seakan kalis peluru. Cakap lah apa sahaja, seakan langsung tidak berbekas kepada Sajat.

Sejak beberapa hari lalu Sajat mengundang kec4man ramai apabila bangga memakai bik1ni dan berkongsi di laman Instagram beliau.

Tindakan Sajat bukan sahaja hebat diperkatakan warganet, malah turut mendapat perhatian beberapa pend@kwah popular seperti PU Amin.

Malah 1su perkara tersebut turut mendapat reaksi dari Menteri Agama, Datuk Dr. Haji Zulkifli Mohamad Al-Bakri yang memberi lesen kepada jabatan agama untuk bertindak.

Selepas tervk dikec4m, Sajat akhirnya bersuara dan meluahkan perasaan beliau.

” MeIayu memang suka menjatuhkan antara satu sama lain..mereka tak boleh tengok MeIayu maju dari MeIayu lain …itu lah MeIayu

” Kalau bangsa lain, mereka nak melihat bangsa mereka maju kehadapan… membuat persatuan untuk bangsa mereka maju kehadapan..

” Sekarang kat Malaysia ini, nama jer tanah MeIayu.. tetapi kebanyakan nya yang mengkuasai adalah rakyat Cina..

” Pembangunan, pemaju, ekonomi, carta kekayaan, kilang-kilang,dan banyak lagi kebanyakan bangsa lain..

” Susah nak tahu itu milik bangsa MeIayu.. kita patut contohi bangsa lain, klu nak bangsa kita bersatu..fikir-fikirkan lah…merdeka merdeka merdeka..” tulis Sajat

Perkongsian Sajat itu kira-kira sejam lalu mendapat lebih 300 tanda suka dan beratus komen.

Namun seperti dijangka, reaksi balas warganet menunjukkan mereka tidak bersetuju dengan Sajat.

Kena sound balik dengan warganet

Ini kerana, Sajat seakan tidak menyedari, atau buat-buat tidak sedar bahawa kebanyakan yang membeli produk beliau, yang menyokong beliau selama ini adalah orang MeIayu.

” Kau tak tahu ke siapa beli produk kau? semua MeIayu belii majoriti weyh… jangan sebarang cakap, yang seller dan stokis semua tu sape kalau bukan MeIayu..” komen Izhar

” Ko sendiri yg jatuhkan diri sendiri… Bangga dgn apa yg ko tunjukkan… Lepastu ckp org lain jatuhkan ko… Ko balik balik ke fitrah…semua org support ko… Ckp mcm takde pape jadi je ko ek…” komen Azlee Ramli

” Bngsa lain ke beli bengkung u jat? Org cina ke banyak jd stokis, seller u jat? Jangan main bangsa boleh tak…check balik apa plk kita buat untuk bangsa dan agama kita. Betul ke tak.” komen Safiyyah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Limau Ais

Be the first to comment on "Orang Tegur PasaI Cara Brpakaian, Sajat Pula Cakap Pasal MeIayu Jatuhkan Melayu. SekaIi Dia Kena Balik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*