‘Mana Pergi Ayah Selama Ini?’ – Anak To’ki Ded4h Pernah Hidup Susah Bersama Ibu 16 Tahun Lalu

Viral mengenai pended@han kehidupan tinggal di sebuah pondok iaitu To’ki bersama isterinya yang s@kit. Pended@han tersebut telah menjadi tanda tanya netizen mengenai keberadaan anak-anaknya sekarang. Mengapa tiada seorang pun anak kepada penyanyi itu membantu ayah mereka?

Terbaru, anak To’ki iaitu Noor Hidayah menerusi ruang IG Story bersuara dan memberikan penjelasan terhadap d@kwaan kesemua anak penyanyi itu tidak ingat ayah mereka.

Mana pergi ayah selama ni?

Noor Hidayah mend@kwa kali terakhir bertemu penyanyi ayahnya itu ketika dia menjadi wali nikahnya pada empat tahun lalu. Tambahnya, ramai pihak mengutuk mereka sekeluarga kerana did@kwa lupa diri selepas hidup senang sehingga sanggup membiarkan ayah mereka hidup susah.

Anak kedua daripada lima adik-beradik ini turut mended@hkan kisah sedih kehidupan mereka bersama ibu selepas ditinggalkan ayah sejak 16 tahun lalu. Ibunya yang bersusah payah mencari rezeki dan menghantar mereka ke sekolah dan universiti tanpa kehadiran seorang ayah disisi ketika itu.

Barulah kami tahu ayah sudah berkahwin

Memetik laporan BH Online, hanya anak sulung kepada penyanyi ini sahaja yang berhubung dengan To’ki. Tetapi itupun melalui laman Facebook sahaja. Malah, mereka adik-beradik juga tidak mengetahui To’ki sudah bernikah baharu dan baru saja mengetahui perkara itu selepas berital viral, tempoh hari.

Sejujurnya, saya dan adik-beradik yang lain baru dapat tahu keadaan ayah selepas berita disiarkan. Barulah kami tahu ayah sudah berkahwin lain. Memang terkejut sebab tidak sangka ayah hidup dalam keadaan begitu. Sebelum ini, saya ada tengok ayah buat lintas langsung di FB, tetapi tidak sangka begitu keadaan tempat tinggalnya.

Orang cakap kami tidak ingat ayah dan lupa diri selepas hidup senang. Tetapi mereka tidak tahu apa yang kami lalui sebelum ini. Sudah tentu saya sedih melihat keadaan ayah, tapi itu jalan yang dia pilih. Mungkin itu juga dug4an atas apa yang dilakukan ke atas kami.

Kami doakan yang terbaik buat ayah. Kami mahu ayah mendapat kehidupan yang lebih baik. Sebenarnya, kami semua selalu ingat pada ayah. Burvk macam mana pun, ayah tetap ayah kami.

Sumber: Astro Gempak, Yayazaky, BH Online

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "‘Mana Pergi Ayah Selama Ini?’ – Anak To’ki Ded4h Pernah Hidup Susah Bersama Ibu 16 Tahun Lalu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*