“You just a worker!” – Wanita Ini Suarakan Pada Pekerja Butik, Baju Bukan Menentukan Org Tu Kaya Atau M!skin

Seronok betul, jika dapat beli barang apa yang kita inginkan selama ini, tambah-tambah lagi guna duit hasil titik peluh sendiri.

Tapi perkara jadi tak seronok, bila baru je nak pegang, secara tiba-tiba promoter yang layan kita itu pandang sin1s seperti nak bagitahu yang kita tak mampu nak beli barang tu.

Itulah apa yang dirasai oleh seorang gadis bernama Ai Wahida, ketika dia di satu butik, promoter itu memandangnya atas bawah dan terus cakap.

Cik kalau nak yang murah, ada dekat luar”

Perkara tersebut telah membuatkan gadis ini rasa tdk puas hati , lalu dia telah memuat naik satu rak4man pesanan ringkas untuk pekerja butik yang pernah menilai orang pada pakaian.

Dia telah memuat naik rak4man itu di Twitter miliknya dengan kapsyen yang ringkas tapi mendalam.

VIDEO:

Difahamkan, kerana baju yang biasa tanpa brand, gadis ini dipandang rendah oleh promoter butik berkenaan.

Katanya, dia harap agar netizen tenang atas isuu berkenaan. Bukan semua kedai seperti itu, ada yang melayan pelanggan mereka sangat mantap.

Sumber: Instagram

Dalam masa yang sama dia turut mengingatkan para peniaga agar menjaga hubungan baik dengan pelanggan mereka.

Layanlah setiap pelanggan dengan baik tak kiralah orang tu status apa pun kerana mereka adalah pelanggan. Tanpa pelanggan, tak akan ada sales, jadi bagaimana nak dapatkan keuntungan” – Ai Wahida

Vide0 pesanan itu telah meraih 54.9K jumlah tont0nan, apa yang di lihat rata-rata netizen sokong dan juga turut ceritakan pengalaman mereka sebelum ini.

Sumber: Twitter

Sumber: Twitter

Sumber: Twitter

Maka min nak ingatkan teraplah dalam diri kita ‘don’t judge A book by it’s cover’ sebab ini penting dalam melahirkan netizen yang murni.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Kredit: Lobak Merah

Be the first to comment on "“You just a worker!” – Wanita Ini Suarakan Pada Pekerja Butik, Baju Bukan Menentukan Org Tu Kaya Atau M!skin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*