Pernah Viral Konon Terkandas PKP, Netizen D3dah Pelanc0ng Rusia Ini Rupanya ‘Sc4mmer’?

Sebelum ini pernah viral di media sosial berkenaan dengan seorang pelancong Rusia yang did@kwa terkandas di Temerloh, Pahang ekoran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Pelancong tersebut kemudiannya diberi bantuan oleh pihak p0lis dan telah diserahkan kepada kedutaan Rusia di Malaysia.

Terbaru, menerusi Facebook Fadhil Waynie mengatakan bahawa pelancong Rusia tersebut adalah seorang sc4mmer. Menurutnya, pelancong tersebut did@kwa menggunakan m0dus 0perandi yang sama dengan alasan terkandas di Malaysia akibat PKP.

Mengmis di Nilai pula

Sebelum ini, terdapat satu perkongsian menerusi Facebook Nor Sknhkyna yang menyatakan bahawa terdapat dua orang pelancong yang terkandas tiada wang dan tempat tinggal duduk di kaki lima sebuah pasaraya di Nilai, Negeri Sembilan. Berdasarkan gambar yang dimuat naik, wajah pelancong tersebut mirip dengan pelancong yang terkandas di Temerloh sebelum ini.

Wanita Rusia b0ngkar rahsia

For your inform@tion, kisah mat salleh Rusia yang dipost oleh geng kita tadi adalah backpacker scammers dari Rusia. Dia menggunakan modus operandi seolah-olah menjadi m@ngsa C0vid-19 tersadai kat negara kita.

After kisah pertama dia tersadai kat McD Temerloh viral, ramai rakyat kita yang memberi sumbangan. Even, PDRM siap hantar dia pergi Rusian Embassy kat Kuala Lumpur.

Sampai KL, dia menginap kat guest house diusahakan oleh seorang wanita Rusia dan wanita Rusia ni yang reveal tentang kegiatan dan niat sebenar pelancong Rusia ni. Wanita Rusia tu siap cakap yang dia berasa malu bila ada orang Rusia mengambil kesempatan atas kebaikan orang Malaysia untuk membolehkan dia travel secara murah kat Malaysia.

Menurut Fadhil, setelah lelaki warganegara Rusia itu dibawa ke kedutaan Rusia di Kuala Lumpur, dia dikatakan telah bermalam di sebuah rumah tumpangan milik seorang wanita warga Rusia. Dia mend@kwa bahawa wanita Rusia itu telah memb0ngkar kegiatan k0tor lelaki berkenaan yang mengambil kesempatan terhadap kebaikan orang Malaysia.

Nak bercuti di Port Dickson pula

Wanita Rusia tu cakap yang mamat ni bertemu dengan 2 orang lagi geng dia untuk sambung travelling pergi Port Dickson.

Sekarang, mamat ni menggunakan m0dus 0perandi yang sama pulak kat Nilai. Nama mat salleh ni Maxim La. Please jangan support backpacker mat salleh yang mengmis ni. Tak dok bezanya depa dengan PATI kat Malaysia ni. Menyemak.

Tambahnya lagi, lelaki berkenaan dikatakan telah berjumpa dengan dua orang rakannya untuk meneruskan perjalanan ke Port Dickson. Sekali lagi, lelaki berkenaan menggunakan m0dus 0perandi yang sama untuk meng3mis dari rakyat Malaysia yang banyak menolongnya.

Sumber: Fadhil Waynie / Ohbulan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Be the first to comment on "Pernah Viral Konon Terkandas PKP, Netizen D3dah Pelanc0ng Rusia Ini Rupanya ‘Sc4mmer’?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*