Pengarah Drama Slumber Kata Penonton B0d0h, Sekali Syazwan Zulkifly Bidas Balik

PELAKON, Syazwan Zulkifly menempel4k individu yang didakwa penggiat industri apabila tidak boleh menerima krit1ikan membabitkan drama yang diterbitkan.

Syazwan berkata, maklum balas, komen dan krit1ikan penonton itu sepatutnya diterima sebagai proses pembelajaran.

“Bila hang (kau) bant4i balik penonton dengan cara begitu, tahap dewa betul hang ni. Apabila puji cerita hang ‘best’, ‘kembang’ tak ingat.

“Bila kena krit1ik, penonton pula kena bdoh. Sebenarnya penonton tak nak tahu pun masalah umur, bajet atau apa yang penonton nak tahu, cerita itu menarik atau tidak dan nampak sesuai atau tidak.

“Kalau kene krit1ik, terima dan belajarlah dari kesilapan. Apa ‘level’ hang dah takkan buat salah ka? Hang memang betul saja memanjang? Janganlah cakap penonton bdoh,” katanya.

Syazwan menerusi status sama di Instagram berkata, individu itu tidak sepatutnya bertindak sedemikian.

“Sebagai orang dalam industri lagi-lagi TV dan drama, hang perlukan penonton dan ‘rating’ tqu. Itu yang akan menjamin projek seterusnya untuk syarikat hang.

“Syukur lah sikit. Untung ada orang beri maklum balas drama hang walaupun cerita sebegitu. Buatnya orang tak amik kisah lansung, baru hang tau. Buat segan (malu) orang industri saja,” katanya.

Bagaimanapun, Syazwan tidak menyatakan secara jelas pihak yang dimaksudkan menerusi status dimuat naik. Namun begitu, seorang pengarah terkenal, Jinggo pernah menegur penonton yang berlagak pandai

Awak Bukan Orang Industri, Baik Diam Jadi Penonton’ – Jinggo ‘Sound’ Penonton Berlagak Pandai

Sebut sahaja Bukan Gadis Biasa, pasti tahu drama tersebut kini trending dan sedang hangat ditayangkan dikaca televisyen. Walaupun ramai yang meminati drama tersebut, namun pasti tidak terlepas dari kritikan netizen.

Jika sebelum ini menerima kritikan teknik suntingan yang disamakan dengan budak sekolah oleh netizen, kali ini ada netizen yang mempersoalkan mengapa tidak ambil pelakon lama untuk watak wanita tua dalam drama tersebut.

Terkesan dengan komen netizen itu, pengarah drama Bukan Gadis Biasa, Azman Yahya atau Jinggo tampil menjelaskan mengapa dia untuk menggunakan pelakon lebih muda untuk membawakan watak Opah Aminah itu.

Menurutnya, penonton tidak faham bagaimana cara orang industri bekerja. Katanya, keputusan untuk menggunakan efek solekan bagi watak itu telah pun dipersetujui semua mereka yang terlibat dalam menjayakan drama berkenaan.

Jinggo berkata lebih mudah untuk mengenakan solekan kepada individu yang berusia 50 tahun berbanding dengan yang berusia 80 tahun. Jelasnya lagi, pelakon berusia mungkin tidak boleh menghafal dialog yang panjang.

Tambah Jinggo, pihaknya bimbang pelakon berusia akan kepenatan memandangkan babak yang dipegang Opah Aminah bukannya sedikit dan pelakon perlu berada di set hingga lewat malam dan mungkin akan kepenatan sehingga mengganggu proses penggambaran.

Dalam pada itu, Sheila Rusly dilihat turut tampil menjawab kritikan penonton dengan mengatakan sesiapa yang tidak puas hati atau tidak suka supaya tidak menonton drama tersebut.

Diharap penjelasan Jinggo itu dapat memuaskan hati penonton yang mengkritik drama tersebut. Ada sebab mengapa Sheila Rusly dipilih sebagai Opah Aminah.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Pengarah Drama Slumber Kata Penonton B0d0h, Sekali Syazwan Zulkifly Bidas Balik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*