“Jauh la beza..” – Youtuber Dedahkan Realiti Pendapatan Sebenar Yang Diperoleh

Trend sekarang kalau korang perhatikan masing-masing kalau boleh nak cuba jadi Youtuber kan? Sebab apa? Ramai netizen yang kongsikan jumlah anggaran yang mereka terima.

Contoh kita dapat lihat fenomena Sugu Pavithra yang menjadi bualangan hangat rakyat Malaysia pada musim PKP dan bulan puasa ini.

Namun begitu seorang Youtuber Ridzwan Mahazan ini mended@hkan jumlah yang diperolehnya tidaklah seperti mana yang di anggarkan kalau…

Realitinya..

Sebelum itu, untuk kefaham korang ramai yang akan buat ramalan jumlah pendapatan yang mereka dapat menerusi satu platform ini. Berdasarkan jumlah tontonan itu sudah pastinya mereka akan jangka bahawa jumlahnya pasti akan banyak.

Kalau tengok memang keluar $$ dekat mata korang kan?

Tapi realitinya ia langsung tak mencapai piawaian yang di tetapkan jadi anggaran itu memang lah tidak tepat sama sekali. Hakikatnya ini jumlah yang dia dapat.

Memang lah ada income dia jana tapi ia langsung tak capai macam ramalan yang dinyatakan itu.

Sebenarnya boleh je capai macam ni, tapi ada caranya. Namun bagi Ridhwan, dia tak kisah pun kerana pendapatan yang diperoleh bukanlah seratus peratus menerusi Youtube, cuma dia sarankan kalau nak sokong Youtuber Malaysia, seeloknya buat lah ni sebagai tanda sokongan.

Macam mana nak jana income banyak?

Hurm, begitu rupanya, jadi marilah kita sama-sama sokong Youtuber Malaysia macam Sugu Pavithra tu, tapi ikutlah minat masing-maisng.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : LM / Oh MyMedia

Be the first to comment on "“Jauh la beza..” – Youtuber Dedahkan Realiti Pendapatan Sebenar Yang Diperoleh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*