Jangan sesekali muatnaik apa apa sumbangan yang diberi. RUpa rupanya ini syarat Ustaz Abu yang harus ditunaikan

Nampaknya kontr0versi semasa ustaz ni memang benar-benar jadi satu 1su ser1us apabila aktiviti memberikan sumbangan menjadi pertik4ian rakan pend@kwahnnya sendiri di media sosial. Disebabkan itu, Ustaz Ebit Lew (UEL) ada buat pengumuman yang mendatangkan rasa sedi1h terhadap majoriti rakyat Malaysia dimana dia berhent1 daripada membuat sumbangan itu atas dasar nasihat pihak polis berikutan dengan adu4n segelintir pihak yang ‘t4k senang’ dengan aktiviti amal itu.

Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat membantu semua yang dalam kesus4han” – UEL. Dalam masa yang sama, antara ustaz yang dikhabarkan l4ntang di media sosial mempert1kaikan tindakan UEL, Ustaz Abu Syafiq juga ada muat naik perkongsian di Instagram bahawa dirinya juga ada membuat sumbangan cuma t4k menunjuk je

Prinsip kami tidak tangk4p gambar ketika menyumbang pada fak1r m1skin.” – Ustaz Abu Syafiq. Malah siap ada kongsikan lagi syarat-syarat kepada team dia supaya t1dak memuat naik sebarang status, merakam atau tayang di media sos1al terhadap aktiviti itu. Kononnya tak nak menunjuk, andaikata ada antara mereka yang buat dia akan….

Siapa bawak atau tangk4p gambar or video maka saya akan pec4hkan terus” Katanya, hanya gambar barang sahaja boleh dirakam untuk simpanan data dan ia perlu dilakukan sebelum bertolak. Dia juga h4ramkan teamnya memuat naik status yang nampak seolah-olah menga1bkan atau memalukan penerima. Hal ini tak henti-henti menjadi pertika1an warganet di Twitter. Namun begitu, tak lama selepas pengumuman itu telah di buat, Berita Harian ada melap0rkan bahawa UEL dibenarkan untuk teruskan aktiviti amal.

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "Jangan sesekali muatnaik apa apa sumbangan yang diberi. RUpa rupanya ini syarat Ustaz Abu yang harus ditunaikan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*