Ditanyakan Tentang Permohon Maaf Kepada Ustaz Ebit Lew. Ini Respon Padu Dari Ustaz Abu Syafiq.

Masih hang4t diperkatakan mengenai isu berkenaan kerja khidmat masyarakat yang dilakukan oleh ustaz Ebit Lew telah mendapat tentangan beberapa pihak. Antara nama yang sering dikaitkan dalam isu ini adalah Ustaz Abu Syafiq, yang did4kwa memuat naik status di Facebook mempertikaikan cara ust Ebit Lew berkongsi mengenai sumbangan yang disalurkan.

Bagaimana pun, Ustaz Abu Syafiq dalam satu temu bual telefon yang dibuat oleh bekas wartawan TV3, Ryzal Ibrahim, telah menjelaskan segala isu yang berbangk1t kini. Menurut Ustaz Abu Syafiq, kenyataan awalnya berkenaan menjaga ai1b orang mi1skin sebenarnya tidak ditujukan khusus kepada Ustaz Ebit Lew. “Saya lar4ng kalau sehingga mengai1bkan orang tu…”

Namun, disebabkan kenyataan itu berpadanan dengan aktiviti kerja amal yang dilakukan oleh Ustaz Ebit, membuatkan ramai mula menyangka bahawa status tersebut di buat untuk pendakwah tersebut. “Kenyataan saya tiada kaitan pun dengan Ebit Lew sebelum ini…saya tidak kenal dan tak pernah bercakap dengan dia…”

Akan tetapi selepas isu itu mula tular, pend4kwah tersebut terus membincangkan mengenai soal cara perkongsian ustaz Ebit mengenai golongan yang menerima sumbangan dirasakan tidak menjaga a1ib. Justeru, apabila ditanya mengenai permohonan maaf, Ustaz Abu Syafiq menyatakan ia bukanlah keperluan untuk kerana dia tidak melakukan apa-apa kesal4han.

“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat s4lah…”

Diharapkan, perkara ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik tanpa perlu ada permvsuhan, kerana di bulan yang mulia ini tiada sal4hnya untuk saling bermaafan. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Ryzal Ibrahim

Artikel lain : Kecoh Tentang Isu Ustaz Ebit Lew. Akhirnya Sharnaaz Ahmad Tampil Buka Mulut. Katanya Walaupun Dia Jahil Dia Tahu Ustaz Ebit Lew Buat Semua Tu Untuk Apa.

LUAHAN pendakwah bebas terkenal iaitu Ustaz Ebit Lew yang sedih apabila niatnya dipertikaikan segelintir pihak turut menarik perhatian golongan anak seni. Antaranya pelakon Sharnaaz Ahmad yang mahu pendakwah itu meneruskan perjuangannya dalam membantu golongan yang kurang berkemampuan biarpun mendapat tentangan.

Menurut Sharnaaz, dia melihat niat Ebit Lew melakukan amal jariah itu secara ikhlas dan membawa kebaikan kepada masyarakat sekeliling sehingga menjadinya sebagai idola. Ebit sedih ada pihak mempertikaikan kerja amalnya.

“Aku ada tengok fasal Ustaz Ebit Lew. Apa yang dia buat ikhlas nak tolong orang. Tahu tak, kerja amal ini tunjuk atau tidak, atas niat. Tak semua orang buat ikhlas. Ada sesetengah orang buat sebab nak dapatkan publisiti dan nama naik untuk jual produk. Tapi tak salah, boleh bawa kearah kebaikan. Bila orang tengok jadi seronok nak buat kebaikan.

“Ustaz Ebit, aku sangat respect anda. Kalau ada petisyen, saya mahu tanda tangan untuk ustaz teruskan dengan usaha membantu orang. Jangan hadap dan layan orang tak puas hati. Ada sesetengah orang buat sebab nak dapatkan publisiti dan nama naik untuk jual produk. SHARNAAZ AHMAD, PELAKON.

“Apa yang awak buat ini, bukan agama Islam saja tapi agama lain turut pandang tinggi. Sebagai orang Islam, kami bangga ada anda. Teruskan usaha anda,” katanya menerusi rakaman yang dikongsikan di saluran YouTube.

Menerusi laporan mStar pada Jumaat, Ebit Lew meluahkan perasaan berikutan niatnya membantu golongan kurang berkemampuan disalahertikan dan dipertikaikan oleh segelintir pihak. Ebit Lew berkata, beliau dipanggil ke Bukit Aman bagi memberi keterangan susulan aduan membabitkan kes melibatkannya yang tular, baru-baru ini.

Dalam pada itu, Sharnaaz turut memberi amaran kepada seorang pendakwah yang mempertikaikan kerja amal yang dilakukan Ebit Lew, agar berhenti mencetuskan perbalahan. Fadzil Zahari turut menyokong usaha murni Ebit dalam membantu golongan susah.

“Kamu jaga-jaga… Jangan cakap banyak. Jangan nak berdebat sehingga menyebabkan orang bergaduh. Sepatutnya anda sama-sama bimbing, ramai orang tengok agama Islam seronok bersatu padu. Sebab kekuatan kita ialah Allah. Jadi, jangan cari gaduh. Buta perut pasal agama macam aku, kalau aku pergi sound memang tak kena sebab aku sendiri jahil.

“Tapi sejahil aku, aku tahu Ebit buat perkara kearah kebaikan. Mak aku pun suka bantu orang susah, tapi salah ke dia buat, dia bantu orang? Bukan dia ketuk pintu orang minta duit!” ujarnya. Sementara itu, pelakon dan pengarah Fadzil Zahari turut memuat naik status mengatakan dia akan sentiasa menyokong dan mendoakan agar segala urusan dakwah dan kebajikan Ebit dipermudahkan.

Be the first to comment on "Ditanyakan Tentang Permohon Maaf Kepada Ustaz Ebit Lew. Ini Respon Padu Dari Ustaz Abu Syafiq."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*