Duit banyak tak boleh beli nyawa. Tak sangka posting Datin Shahida kalini tepat kena batang hidung seseorang. Terkejut bila dia muatnaik macam ni

Menyedari hakikat kekayaan tidak mampu membeli kesihatan, Datin Seri Shahida berkongsi pengalaman sewaktu mengambil cairan merah di h0spital baru-baru ini. Ulasnya, pertemuan dengan seorang wanita dikenali sebagai Yatie cukup terkesan di hati ibu kepada tiga cahaya mata ini.

Hidup ini cukup singkat dan ramai pergi buat selamanya di usia muda, apa yang penting adalah takwa kepada Allah. Harta sama sekali tidak boleh membawa pemergian seseorang. “Bila pakai hijau saya selalu ingat memori jadi gadis sunsilk di library 14 tahun yg lalu ketika berumur 20 tahun.

“Tadi pergi ambik cairan merah di h0spital bersembang dgn kakak yg baik @yatiekitchen ….saya tanya dia kak yatie kenapa akk sayang kerja kat h0spital. “Jawapan dia kat sini kak yatie banyak dapat pengalaman……orang kaya sekalipun sampai masa dia s4kit dan Allah tarik ny4wa dia duit banyak pun x membantu….kak yatie tengok dari pes4kit tu sihat sampai dia disahkan sakit teruk ,rambut dia botak,kurus sehingga dia pergi buat selamanya …….

maksudnya sehebat dan sekaya mana pun kita sampai masa Allah tarik ny4wa bila2 sahaja….kak yatie nasihat saya katanya hidup ni singkat je….banyak orang pergi buat selamanya di usia muda….jadi nikm4ti lah hidup yg ada…jgn streeess2…bahgia dgn org keliling dan syg d1ri send1ri…paling penting jgn lupa Allah SWT.

“Begitulah kadang2 kerja juga satu ibadah kita dan juga kita belajar dari melihat pengalaman orang lain….mudahan kita semua diberi kesihatan yg baik dan kebahagiaan walau tidak di dunia Insya Allah akh1r4t. “Allah dah janji selagi mana kita taat padanya Insya Allah ada ganjaran hebat menanti kita, mudahan saya juga diberi hidayah dlm menuju kejalannya,” jelasnya panjang lebar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bila pakai hijau saya selalu ingat memori jadi gadis sunsilk di library 14 tahun yg lalu ketika berumur 20 tahun… . Tadi pergi ambik darah di hospital bersembang dgn kakak yg baik @yatiekitchen ….saya tanya dia kak yatie kenapa akk sayang kerja kat hospital… . Jawapan dia kat sini kak yatie banyak dapat pengalaman……orang kaya sekalipun sampai masa dia sakit dan Allah tarik nyawa dia duit banyak pun x membantu….kak yatie tengok dari pesakit tu sihat sampai dia disahkan kanser,rambut dia botak,kurus sehingga dia meninggal…….maksudnya sehebat dan sekaya mana pun kita sampai masa Allah tarik nyawa bila2 sahaja….kak yatie nasihat saya katanya hidup ni singkat je….banyak orang meninggal di usia muda….jadi nikmati lah hidup yg ada…jgn stress2…bahgia dgn org keliling dan syg diri sendiri…paling penting jgn lupa Allah SWT.. . Begitulah kadang2 kerja juga satu ibadah kita dan juga kita belajar dari melihat pengalaman orang lain….mudahan kita semua diberi kesihatan yg baik dan kebahagiaan walau tidak di dunia Insya Allah Akhirat…. . Allah dah janji selagi mana kita taat padanya Insya Allah ada ganjaran hebat menanti kita❤️❤️….mudahan saya juga diberi hidayah dlm menuju kejalannya…

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Satu peringatan yang cukup baik untuk dijadikan pedoman. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!  Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber  : MH

Be the first to comment on "Duit banyak tak boleh beli nyawa. Tak sangka posting Datin Shahida kalini tepat kena batang hidung seseorang. Terkejut bila dia muatnaik macam ni"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*