Kereta Dato Alha Alfa bagi bekas isteri dipersoalkan. Terkejut bekas isteri Dato Alha bongkarkan kebenaran tak sangka ini respon warganet

Siapa tidak kenal dengan usahawan kosmetik terkenal Dato Alha Alfa, bukan sahaja seorang usahawan Dato Alha Alfa juga seorang Mua yang sangat berbakat. Keunikan hasil tangan Dato Alha juga membuatkan majoriti artis terkenal sering memilih Dato Alha sebagai mua tetap mereka.

Baru baru ini kemelut rumahtangga Dato Alha dengan Azlin tular di laman sosial apabila Dato Mengumumkan perpisahan mereka secara terbuka di laman sosial. Dato juga menyatakan mereka tidak sefahaman dan juga isterinya terlalu cemburu dengannya.

Namun hari ini Azlin meluahkan sesuatu di ruangan instagramnya. Dia seolah olah sedang kuatkan dirinya untuk melalui semua ujian di dalam hidupnya. Walaupun baru berusia 24 tahun namun pemikirannya ternyata lebih matang.

Azlin juga ada menyatakan, dia belum layak untuk bahagia dan amat susah untuk telan segala kebenaran. Azlin juga menyatakan setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah. ” Hidup tidak selalunya indah, Langit tidak selalunya cerah ” memberi gambaran sebenar apa yang dia tengah lalui sekarang.

Kebahagian yang hanya seketika membuatkan dia perlu redha dengan semua ketentuan. Azlin juga menyatakan dia sangat lemah saat di uji tetapi semua ketentuan dan takdir milik Allah yang perlu dia terima. Nampak seolah olah Azlin sangat sedih dengan perpisahan tersebut, namum rumahtangga mana yang tidak akan di uji, kehidupan rumah tangga bukan selalunya indah.

“Hidup, tak selalunya indah,langit tak selalu cerah,suram malam tak berbintang,itulah Lukisan Alam”. .
bru skrg sedar hakikat khdupan ni.Tapi, smmgnya ad kbnran disbalik bait2 kata trsbut.smmngnya hidup ni tk sllunya indah.Bgtu juga dgn hati mnsia,ada klanya prsaan gmbra dtg..

bila dh di kgmbiraan,snyman psti tk lekang di bibir…Nmun,tatkala angin taufan🌪 dtg mlnda Ombak ganas🌊 membadai pntai hati yg sedang rasa bhgia & gmbra.mka,berubahlah “cuaca hati & jiwa” seseorg tu.Air mta tu salah satu anugerah yg Allah titipkan utk smua mnsia,meratapi tiap kesedihan.we have to back in our mind & keep reminding ourselves that everything happened for A REASON!!

stiap yg brlaku pasti ada hikmah nya,tk kisah la apa sja yg berlaku ggal dlm academic/perfomance/ putus cinta.Mnngis luahkn sglanya dlm tangisan.Allah Yg Maha Mendengar lg Maha Mengetahui,Allah knows everything! He knows each things that happened in our life.no matter either dh brlku or msh belum brlku .Allah dah tahu nasib & takdir kta pun dh ad dlm genggamanNya.saat hati dan diri ni teruji .sungguh!!

lemah rasanya😔 trmenung dlm renungan menghitung & menilai,juga mncri dmna kekhilafan diri.kdg2 kslhan tu dtg dri kita sndri,bila kta jtuh pasti kta toleh ke blkng nk  tgok sapa yg tolak kita kan?? tp sdarkah kta tnpa bantuan ‘tolakan’ dri org pun kta bleh jatuh.Kenapa & mengapa smua ni brlaku,Kta smua mnusia biasa..yg takkan lari dri kslapan wlpun sekali !

kita bkn Ma’sum spt Rasulullah s.a.w.Tp, jgn sesekali kta jd kan itu sbgai alasan utk trus mlakukan kslhan&ksilpan. dari kesilapan itu jgk mmbuatkan kita hilang orang yang kita sayang ,Mmg betul brkta mmg mudah.nmun,utk dilaksanakan mmg sgt payah.but, why not we just keep trying &NEVER FORGET!ALLAH always there for us!!sy msh belum layak utk bhgia ,msh blum mengizinkan sya utk hidup bhgia .Mna mgkin sy dpt jumpa bhgia,Kbnaran yg amat pahit .Lantaran merubah diri ini.ingin menangkis segala prasangka buruk & kekalutan dalam diri. sy cuma menitipkan secebis yg brlku pda dri sy sndri…☺️

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“Hidup, tak selalunya indah,langit tak selalu cerah,suram malam tak berbintang,itulah Lukisan Alam”. . bru skrg sedar hakikat khdupan ni.Tapi, smmgnya ad kbnran disbalik bait2 kata trsbut.smmngnya hidup ni tk sllunya indah.Bgtu juga dgn hati mnsia,ada klanya prsaan gmbra dtg..bila dh dserang kgmbiraan,snyman psti tk lekang di bibir…Nmun,tatkala angin taufan🌪 dtg mlnda Ombak ganas🌊 membadai pntai hati yg sedang rasa bhgia & gmbra.mka,berubahlah “cuaca hati & jiwa” seseorg tu.Air mta tu salah satu anugerah yg Allah titipkan utk smua mnsia,meratapi tiap kesedihan.we have to back in our mind & keep reminding ourselves that everything happened for A REASON!! stiap yg brlaku pasti ada hikmah nya,tk kisah la apa sja yg berlaku ggal dlm academic/perfomance/ putus cinta.Mnngis luahkn sglanya dlm tangisan.Allah Yg Maha Mendengar lg Maha Mengetahui,Allah knows everything! He knows each things that happened in our life.no matter either dh brlku or msh belum brlku .Allah dah tahu nasib & takdir kta pun dh ad dlm genggamanNya.saat hati dan diri ni teruji .sungguh!! lemah rasanya😔 trmenung dlm renungan menghitung & menilai,juga mncri dmna kekhilafan diri.kdg2 kslhan tu dtg dri kita sndri,bila kta jtuh pasti kta toleh ke blkng nk  tgok sapa yg tolak kita kan?? tp sdarkah kta tnpa bantuan ‘tolakan’ dri org pun kta bleh jatuh.Kenapa & mengapa smua ni brlaku,Kta smua mnusia biasa..yg takkan lari dri kslapan wlpun sekali ! kita bkn Ma’sum spt Rasulullah s.a.w.Tp, jgn sesekali kta jd kan itu sbgai alasan utk trus mlakukan kslhan&ksilpan. dari kesilapan itu jgk mmbuatkan kita hilang orang yang kita sayang ,Mmg betul brkta mmg mudah.nmun,utk dilaksanakan mmg sgt payah.but, why not we just keep trying &NEVER FORGET!ALLAH always there for us!!sy msh belum layak utk bhgia ,msh blum mengizinkan sya utk hidup bhgia .Mna mgkin sy dpt jumpa bhgia,Kbnaran yg amat pahit .Lantaran merubah diri ini.ingin menangkis segala prasangka buruk & kekalutan dalam diri. sy cuma menitipkan secebis yg brlku pda dri sy sndri…☺️ . #stayhome #staysafe

A post shared by αl!n!sππα!l (@arelin_ismail) on

Mana tahu masih ada sinar untuk mereka berdua. Walaubagaimana pun, Dato Alha tidak memberi sebarang komen tentang kemelut rumahtangganya selepas kejadian sebelum ini. Rata rata warganet mendoakan yang terbaik untuk pas4ngan ini dan ada juga wargnet yang terlalu peka dengan Azlin menanyakan tentang kereta honda yang di hadiahkan oleh Dato Alha sebelum ini, adakah di pulangkan balik ataupun tidak.

Alahai, sangat prihatin warganet kan nak juga menanyakan isu sensitif di saat Azlin tengah bersedih. Apa apa pun kehadiran warganet sering memeriahkan keadaan walaupun kadang kadang soalan mereka sedikit keterlaluan. Semoga Azlin tabah dengan perpisahannya dan kembali bersemangat meneruskan kehidupannya. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Ig arelin_ismail

Be the first to comment on "Kereta Dato Alha Alfa bagi bekas isteri dipersoalkan. Terkejut bekas isteri Dato Alha bongkarkan kebenaran tak sangka ini respon warganet"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*