Janji tak riak tapi selamba payung cek bayar zakat. Terkejut Dato tunjuk jumlah bayar zakat buat semua tergamam

Dato Aliff Syukri telah mencetuskan pelbagai kontrove3rsi dari kes dengan Ali Puteh, kes lakukan sesautu pada anak angkatnya, sehinggalah dia keluarkan single terbaru yang telah mendapat kritikan dari pelbagai pihak termasuk dari ibu sendiri. Hari ini Dato Aliff menarik perhatian ramai apabila memuat naik cek pembayaran zakat

Jutawan kosmetik, Aliff Syukri hari ini memuat naik satu hantaran di Facebook yang menunjukkan dia membuat pembayaran zakat sebanyak RM52,500 kepada Lembaga Zakat Selangor (LZS). Dalam hantaran tersebut, Aliff berkata sebagai seorang usahawan dia tidak melupakan tanggungjawab untuk menunaikan rukun Islam keempat itu.

“Syukur Alhamdulillah, walaupun apa yang berlaku sekarang, abang tidak lupakan tanggungjawab abang dan abang akan tunaikan. “Setiap bulan abang akan mengeluarkan zakat untuk membantu orang di luar sana yang susah. Ditambah lagi dengan masalah kegawatan ekonomi, penyebaran wabak terkini, pekerjaan semakin berkurang,” jelasnya yang menunjukkan gamabr sekeping cek kepada LZS.

Tambah Aliff, dia meminta orang ramai mendoakan agar dia terus cekal dalam dunia perniagaan bagi membantu lebih ramai individu tidak berkemampuan. “Doakan kejayaan abang,” katanya. Bagaimanapun tidak semua warganet gembira dengan perkongsian itu kerana sesetengahnya berpendapat Aliff cuba menunjuk-nunjuk kekayaannya kepada umum.

“Patut mak dia mar4h dia sangat. Bayar zakat pun nak beritahu orang. Zakat itu wajib Datuk Seri, tak perlu nak tunjuk dekat orang kalau dah bayar. Riak namanya. “Kalau nak tunjuk kepada LHDN. Silakan,” komen salah seorang pengguna Facebook. Namun, terdapat juga netizen memuji dan menyokong tindakan Aliff memuat naik gambar cek bayaran zakat tersebut.

“Biarlah Datuk nak tunjuk. Dah memang sikap dia. Dia juga meminta semua orang mendoakan supaya dia dapat dapat terus menderma dan membantu orang lain,” komen seorang pengguna bernama Diana Masuruni. Aliff sebelum ini sering tampil dengan pelbagai kontrov3ersi serta gimik di media sosial bagi melariskan produk perniagaannya.

Terbaru, usahawan kosmetik itu berdepan d@kwaan melakukan sesuatu pada dan mencuvbit anak angkatnya yang berusia dua tahun. Baru-baru ini, ibunya, Rozita Ibrahim membuat pengakuan secara terbuka melalui media sosial kerana kec3ewa tindakan Aliff yang berterusan cuba menarik perhatian ramai dengan aksi mem4lukan keluarga. Ini selepas Aliff tampil dengan video ‘tangisan’ bercairan merah’ bagi mempromosikan single terbarunya Ingin Bahagia, sebagai cara meluahkan emosinya ketika ini.

KOMEN Warganet

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MusangViral

Be the first to comment on "Janji tak riak tapi selamba payung cek bayar zakat. Terkejut Dato tunjuk jumlah bayar zakat buat semua tergamam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*