Setelah sekian lama tak berada di atas pentas akhirnya Ali Puteh dijemput buat satu persembahan. Tapi mengejutkan dan tk sangka ini reaksi penonton penonton disana.

Tiada masa kerana terlalu sibuk uruskan hal keluarga dan tetamu yang datang untuk menziarah rumah dan pusara abam bocey antara punca utama kenapa Ali Puteh tidak dapat bekerja atau berada di atas pentas. Dengan kemelut yang melanda keluarga Ali Puteh baru baru ini sehingga ada dugaan yang datang sampai Ali Puteh pernah beritahu bahawa dia tidak dapat tidur dengan lena.

Sebelum ini Ali Puteh ada beritahu kepada media bahawa sejak hal politik negara tentang siapakah akan menjadi Perdana Menteri ke 8 berlaku barulah dia dapat tidur lena kerana warganet sudah tidak memberi perhatian kepada dia dan keluarga dan juga keluarga balu abam bocey. Pelawak Ali Puteh, 31, meluahkan rasa rindu terhadap abangnya, Abam Bocey yang pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu. Kata Ali, abam adalah individu yang paling penting justeru kehilangan itu memberi kesan yang perit dalam kehidupannya.

“Hilang teman, hilang kawan ketawa, hilang kawan berg4duh, hilang kawan bergurau, hilang kawan menangis dan hilang susah senang bersama. Kau insan yang bernama seorang abannggg!! Jujurnya aku sangat merindui kamu wahai abang.. Saat adikmu berada sebaris denganmu kau pergi tinggalkan aku abang.. Kau pergi selamanya dan takkan kembali…Saat adikmu dih1na dan dicaci semua orang kau tiada abang.

“Kau tiada bersama aku tapi aku tau kau melihat semuanya abang!!” luahnya di Instagram (IG). Abam pergi menghadap illahi kira-kira jam 7 pagi dipercayai akibat demam panas. Tambah Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Ridzuan menyatakan dugaan yang menimpa telah membuatkan dirinya menjadi lebih kuat. Adik mu ini sekarang kuat abang…Kuat demi keluarga kite..Kuat demi segalanya. Biar dihin4 dic4ci aku tetap kuat demi amanat yang kau tinggalkan pada aku dan keluarga abang.. Damailah disana, tenang lah disana..Sejujurnya aku sangat merindui mu insan yang bernama abang,” tulisnya lagi.

Ali Puteh kembali ke pentas

Di dalam Instagram baru beliau juga memuatnaik satu video di mana dia menjadi seorang hos di majlis. Beliau dijemput oleh MBPJ untuk mengendalikan acara tersebut. Yang mengharukan Ali Puteh adalah apabila penonton ketawa dengan lawak jenaka yang diberikan oleh beliau. Ucapan syukur diluahkan. Alhamdulillah keje smlm..mereka ketawa pon sy dah syukur..tq m.b.p.j kerana percaya pada sy.. Semoga segala urusan Ali dipermudahkan. Usah dengar cacian dari orang yang tidak tahu cerita sebenar.

Sumber: Gempak | ALIPUTEHOFFICIAL IG

Kredit: Semua Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Be the first to comment on "Setelah sekian lama tak berada di atas pentas akhirnya Ali Puteh dijemput buat satu persembahan. Tapi mengejutkan dan tk sangka ini reaksi penonton penonton disana."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*