Bunga Citra Lestari segaja abaikan tempoh iddah. Tak sangka ustaz ini buka mulut tampil beri respon padu tentang Bunga remehkan iddahnya

Bintang dari Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) dilihat sedang menguatkan diri untuk cuba b@ngkit setelah kehiIangan suami tercintanya, Ashraf Sinclair.. 10 hari selepas kem4tian suaminya pada 18 Februari dan 2020, Bunga telah kembali menghiburkan peminatnya dalam beberapa acara. Bunga dilihat sudah beberapa kali munc0l dalam beberapa acara dan menyanyi di hadapan khalayak umum.

Rata-rata peminatnya dapat melihat wajah Bunga masih dipenuhi dengan kesed!han dan kadang-kadang menang!s, namun Bunga tetap cuba menyembuunyi perasaannya kepada yang menonton. Menyanyikan Lagu ‘Cinta Sejati’ di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020.

Terbaru, Bunga dilihat menjadi membuat persembahan nyanyian di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020 pada Jumaat lalu (6/3). Di setiap penampilannya, Bunga selalu tampil dengan busana serba warna hitam yang menandakan dirinya masih berdvka atas pemergi@n Ashraf Sinclair. Ramai yang melihat mata Bunga masih semb@p saat menyanyikan lagu berjud0l “Cinta Sejati” mengiringi para peserta Puteri Indonesia 2020.

Masih Dalam lddah

Walaubagaimanapun ada juga segelintir warganet yang kurang senang dengan tind4kan Bunga yang sering muncul di dalam beberapa acara. Bunga dianggap tak menjaIani masa Iddah saat suami baru sahaja pergi buat selamanya. Susulan dari haI tersebut, dua orang pendkwah yang dikenali di Indonesia iaitu Ustaz Munawir dan Ustaz Maulana telah memberikan penjeIasan mereka.

Ustaz Munawir berkata, secara umumnya temp0h lddah berlangsung selama 4 bulan. “Di sini ketika pemergiannya suami itu masa lddahnya 4 bulan ,”- kata Ustaz Munawir yang dipetik. Walau bagaimanapun, temp0h lddah itu sendiri juga bergant0ng pada keadaan keluarga yang tertinggaI. “Ia bergant0ng kepada keadaan semasa seperti isteri sedang hamiI dan menunggu sampai  kelahiran b@yi,” jelasnya.

Sementara itu, Ustaz Maulana menjeIaskan berkaitan dengan tunt0tan seseorang dalam menjaIani lddah. “Sebenarnya apa yang dimaksudkan dengan temp0h lddah tidak bermakna wanita itu dikur0ng di dalam rumah, tidak,” kata Ustaz Maulana. “Temp0h idah bermakna tempoh di mana anda tidak boleh berkahwin sebelum temp0h lddah selesai,” jelas Ustaz Maulana.

“Sebenarnya, wanita yang baru sahaja kehiIangan suaminya tidak bermakna bahawa semasa tempoh lddah dia mesti tinggal di rumah, memakai pakaian hitam, tidak seperti itu.” Ustaz Maulana mended4hkan, Islam tidak mahu seseorang yang bersed!h untuk berdiam diri mer@tapi kesed!hannya.

Ustaz juga mengajak orang-orang yang terdekat dengan keluarga untuk terus memberi  sokongan kepada Bunga yang masih berdvka. Ashraf telah pergi buat selamanya pada usia 40 tahun akib@t sakit jant0ng. Pemergian Ashraf telah dis4hkan pada hari Selasa (18/2/2020), jam 04.51 di H0spitaI MMC, Jakarta Selatan. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:murai.

Be the first to comment on "Bunga Citra Lestari segaja abaikan tempoh iddah. Tak sangka ustaz ini buka mulut tampil beri respon padu tentang Bunga remehkan iddahnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*