Suara dah lah tak sedap. Tak sangka Bonda Rozita bongkarkan sesuatu lepas Dato Aliff muatnaik video yang mukanya dipenuhi cairan merah

Usahawan, Rozita Ibrahim atau mesra disapa Bonda meIuahkan rasa ger4m dan kesaI terhadap sikap anaknya, Datuk Seri Aliff Syukri yang sekali lagi memvat naik vide0 di Instagramnya, semalam. Penyanyi Bobo Di Mana itu mend3dahkan dia akan meIancarkan single terkininya dan berharap agar lagu berkenaan IoIos di Anugerah Juara Lagu tahun hadapan.

Menurut Rozita, dia mendapat c4cian dari warganet apabila tndakan anaknya itu mera1h perh4tian seterusnya mendapat re4ksi bercampur-campur warganet. Ia sekaligus, membuatkan Rozita kini bersuara secara terbvka seterusnya memvat naik vide0 nas1hat buat anaknya itu.

“Assalamualaikum Syukri. Mak terp4ksa buat vide0 ini. Walaupun mak senyum, tapi hati mak s4kit kerana tak habis lagi masaIah, timbuI pula masaIah lain. “Selama ini mak tegur pun, kau (Aliff) tak pernah dengar, kan? Mak tegur cara baik, mak mar4h, sekarang dah sehabis lembut dah.

“Mak dah pu4s Whatsapp, yang ini tak betul, itu tak betul, tapi kau masih buat juga. “Sebvruk mana keIakuan anak, orang tak cakap kau burvk, orang cakap aku yang tak pndai jaga anak,” kata Rozita. Malah, Rozita menyifatkan titipan n4sihat yang diberikan seolah-olah seperti mencur4h a1r ke daun keladi.

Rozita pada sama sama turut akuii, suara anaknya itu tidak sed4p untuk mengalunkan lagu. “Mak rasa mak tarb1yah kau dengan cara paling lembut, jagalah maru4h kerana kebaikan kamu adalah kebaikan mak, begitu juga sebaIiknya. “Kalau betul mak tak berjaya didik kau, kenapa tak semua adik-beradik ikut macam itu?

“Mak dah cakap dah, sekarang kau buat lagi lak0nan a1r mat4 cairan merah tu. Apa yang der1ita sangat? Tak pyahlah berlagu-lagu Syukri, semua orang tahu suara kau tak sed4p dan memang tak sed4p pun. “Tak payah nak berlagu. Kau yang pilih jalan untuk menjatvhkan sebab kau suka orang kritik. Masalahnya, perang4i kau itu terpaIit dekat mak. Kalau mak tak tegvr, kau tak nak dengar.

“Sekarang mak buat vide0, letak kat IG mak supaya kau teng0k bahawa tak semua orang suka apa yang kita buat,” katanya teg4s. Dalam masa sama, Rozita mahu Aliff bersikap matang dan profesional sebagai seorang usahawan berjaya. “Jangan suka dengan hin4an orang hanya untuk nak dapatkan pubIisiti. Cukuplah Syukri pun dah ada segala-galanya.

“Niat mak bukan nak jatvhkan kau, sebab mak sayangkan kau. mak pun dah tak tahu nak k0men macam mana lagi. “Kalau kau nak mak panjang umur dan hidup aman, tolong jadi seorang usahawan professional, bukan penyanyi sebab kau bukan artis. “Tak perlu menunjukkan perkara-perkara mer4pu, sesuai dengan umur.

“Tolong kas1han maru4h kami (mak,ayah, adik beradik, anak-anak) bukan diri sendiri,” akh1rinya. Sementara itu menerusi ruangan kapsyen pula, pemilik Rumah Hutan ini turut menjelaskan, dia sudah ger4m dan tak sggup untuk melihat ramai mengutvk anaknya itu.

“Ger4m dah tak sab4r. Letih ses4k dada Mak dah , xpayah tunggu Cov1id 19 pun boleh m4ti kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutvk kri..!! “Tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr twngok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun reIa Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko.

“Yg menang1s2 a1r mata cairan merah..!! Apa hal pulak ..ni sehabis s0pan Mak mar4h sampai Mak up dekat media s0sial ..Maaf ya kri..tak sesudah per4ngai ko kan,, mak dah penat teng0k komen org ‘tak reti aj4r anak”. “Kalau kecik2 boleh aku pi4t, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar pnjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kvat. Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbu1h mulut dah , sampai keluar a1r m4ta n4nah pun Mak kri buat gak.

“Warganet tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! toIong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat per4ngai yg bukan2.. satu2 ..ser0nok ko je kan..!! “Mcm2 kri buat bukan aIasan DiIeksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bah4nanya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi.

“KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak k0rban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebeI ni nas1hat ko secara terbuka. “Kali ni mmg mak sgt2 mar4h sbb mak tak sggup nk dgar lagi org k0men negat1f ttg kamu syukri..!!,” tulis Rozita panjang Iebar.

“Orang Tak Cakap Kau Burvk, Orang Cakap Aku Yang Tak Pndai Jaga Anak,” – ToIong Kasih4n Maru4h Kami, Rozita Ibrahim

Terdahulu, Aliff memuat naik vide0 di Instagramnya dalam keadaan seb4k dengan ‘a1r mata cairan merah’ mulai keluar lalu membasahi baju putih yang dipakai pada Selasa. Single baru berjudul Ingin Bahagia itu dijadual akan dilncarkan secara rasmi pada Jumaat atau Isnin depan.

K0men warg4net

Bukan salah bonda nye. Dia, sudah berumahtangga . Ketua keluarga. Tanggvngjwab b0nda nye da terlepas. Cuma kaseh seorang ibu sepanjang h4yat . Walimah mcm mane pon perangai burvk ataupon baik zvriat yang dikandong 9 bulan sepuloh hari

Adakah ini pun 1 strateg1 marketing? Tak faham den… Bila mrk buat peIik2, warganet pun ramai yg nak sgt membaca dlm masa sama pergi ke channel utube dia.. Meramaikan lagi followers… Ni semua nmpk mcm strateg1 je.. Mmg ramai je kes1an dkt mak dgn bini AS nie. Buat malu je la buat perang4i tak habis2. Sed4r2 la sikit anak dah bderet. Nti esok lusa anak2 pulak kena tempias sbb perang4i bapak yg tak betul nie

dulu mana ade sgt keluar media..sejak ber IG ni mmg lap4r pubIisiti.. kalo sehari x buat vide0 bole mer0yan agaknya.. semua pekerja dia jdk pelakon.. untung la promote brg sendiri xyah upah pelakon pakai je pekerja sendiri family sendiri.. org kaya yg x bijak berilmu marketing dia lain.. kalo jenis mcm ni marketing dia melalui kontr0versi.

Kertas siasatan diserah kepada pend@kwa raya

PETALING JAYA: Kertas siasatan berhubung kes melakukan sesuatu pada anak angkat berusia dua tahun membabitkan usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri, akan diserahkan polis kepada pejabat Timbalan Pend@kwa Raya (TPR) esok untuk tindakan selanjutnya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal, berkata pihaknya sudah mengambil keterangan semua saksi terbabit kes berkenaan. “Kertas si1asatan sudah lengkap dan dijangka diserahkan kepada TPR esok,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, di sini, hari ini.

Media sebelum ini, melaporkan usahawan kosmetik itu did@kwa memukul dan mencubit kanak-kanak perempuan itu pada 28 Februari lalu sebelum pembantu rumahnya warga Indonesia membuat lap0ran polis keesokannya. Aliff turut ditahan namun dib3baskan dengan jaminan polis, manakala anak angkatnya diserahkan kepada pembantu peribadinya untuk dijaga sementara atas nasihat pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Petaling Jaya.

Dalam perkembangan terkini, seolah-olah tidak teerkesan dengan apa yang terjadi, Dato Aliff memuat naik luahan hati beliau Siap promosi lagu terbaru pula “inilah perasaan yg sy ketika ini..lagu baru teaser sy… ketika sy di fitnah org meng3cam melampav2 dan sy terdiam bukan sebb bersalah ttpi biar pihak berkuasa yg menjalankan tugas.. ..kalau bukan salah sy biarkan korang tnggung nanti… saya sedih ..

apa pun sy maaf kan sahaja..bagi sy.. Tiada benda lain di dalam dunia ini yang paling berharga iaitu kebahagiaan.. Ya ALLAH Ya Tuhanku, Engkau kuatkanlah Hati aku, Engkau kuatkanlah Iman aku sebaiknya. Aku sentiasa tabah untuk meneruskan kehidupan ini. Dan Engkau berikanlah aku kebahagiaan kerana tiada benda yang paling penting selain kebahagiaan..lagu ini akan sy relase jumaat atau isnin ini nantikan..”

Media sebelum ini melaporkan usahawan kosmetik itu did@kwa memukv dan mencub1it kanak-kanak perempuan berusia dua tahun itu pada 28 Februari lalu sebelum pembantu rumahnya warga Indonesia membuat lap0ran polis keesokannya.

Aliff turut ditahan namun dib3baskan dengan jaminan polis, manakala anak angkatnya diserahkan kepada pembantu peribadinya untuk dijaga sementara atas nasihat pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Petaling Jaya. Terdahulu dalam sesi soal jawab bersama penduduk, Arjunaidi berkata, penurunan kadar yang direkodkan di Selangor bagi tempoh 2018 hingga 2019 adalah hasil kerjasama polis dengan masyarakat.

Sumber : Tranfomasi.host/S.Media

Be the first to comment on "Suara dah lah tak sedap. Tak sangka Bonda Rozita bongkarkan sesuatu lepas Dato Aliff muatnaik video yang mukanya dipenuhi cairan merah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*