Kaut harta Abam. Tak sangka akhirnya Ali Puteh tampil buka mulut untuk pertahankan dirinya

Kemelut yang melanda keluarga dan pihak balu Abam seakan menjadi bualan warganet sejak beberapa hari. Pelbagai fitnah dan juga andaian daripada pihak luar membuatkan gejolak berlaku semakin meruncing. hal ini bermula apabila video tular di saluran YouTube serta Facebook Abang Terlajar Laris telah memaparkan temubual antara pengasas kosmetik dan juga balu kepada Abam telah mengundang kemarahan adik kepada Abam, Ali Puteh.

Ali telah bertindak memuatnaik kemarahannya di Instagram sehingga pelbagai fitnah yang menyentuh isu keluarga dibongkar oleh warganet. Ali teruk dikritik kerana did@kwa ingin megaut harta Abam kerana biadap dengan kakak iparnya. Susulan daripada itu Ali Puteh telah tampil menjelaskan apa kekeliruan yang berlaku kepada media. Dia juga menjawab segala tohmahan yang diterima daripada warganet satu demi satu.

Ini penjelasan @aliputeh89, tentang hal pembahagian harta… Menurutnya, apa yang diperkatakan sebelum ini sama sekali tidak benar dan dia tidak pernah berniat untuk mengambil harta kekayaan abangnya. Apa yang dilakukan adalah semata-mata demi melunaskan segara hutang serta menfaraidkan segala tinggalan Abam kerana dia kini tonggak keluarga besar mereka selepas Abam pergi menghadap Illahi.

Point  penjelasan yang dikeluarkan Ali juga telah dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter bagi memudahkan orang lain memahami konflik yang melanda. Point Dari Live Penerangan Ali Puteh. 1. Isu htr anak naik Grab, Ali nafikan dan mengatakan mereka htr hamzah menaiki myvi ke klinik.

2. Fon Abam ali amik utk selesaikan kerja kerja dan hutang hutang yg masih ada.Sbb slama ni mmg ali yg PA dan uruskan kerja Abam. Menerusi penjelasan daripada Ali, dia ingin membahagikan harta milik tinggalan Abam mengikut faraid kerana dia adalh pemegang amanah. Dia juga turut menjawab mengapa proses penyelesaian tersebut tidak dilakukan serta merta.

Hal ini kerana Abam baru sahaja pergi buat selamanya dan kediamannya masih dilawati oleh orang ramai. Jadi dia berfikir adalah tidak sesuai untuk membincangkan perkara tersebut dihadapan orang luar. Tindakan yang diambil oleh pengasas kosmetik tersebut yang memuat naik rakaman video temubual bersama balu Abam amat dikesali oleh Ali kerana dilihat tidak menghorm@ti apa yang berlaku antara mereka.

Saya sedih sangat sbb apa yang saya lakukan sekadar ingin memberi bantuan berupa produk @as.legacymalaysia dan keperluan asas pada beliau tetapi disalah… Sebelum ni kalau korang tengok pun saya banyak membantu orang lain dan kalau saya bantu saya akan buat live tak kisah siapa pun dia..

Kalau difikirkan saya beli rumah saya yang saya duduk sekarang ni pun tak de pun saya guna duit youtube beli kereta semua tak ada pun. Rancangan terlajak kasih ni pun sy lakukan untuk salurkan sedikit drpd rezeki sy kpd mereka yg lbih memerlukan di luar sana. Duit youtube brapa sen sangat dorang bayar..

Rasanya perkataan mengaut keuntungan tu tidak wajar diajukan kepada saya…malah saya habis duit untuk program ini.. Bukan saya untung pun. ..Bagi yang nk berjaya bersama sy dan berminat untuk buka franchise jenama Dherbs yg telah berada di pasaran lebih dari 10 tahun boleh whatsapp 0102386451 modal serendah rm30k sahaja slide pic cawangan kami di malawati mall kuala lumpur contoh butik (utk 10 org shaja)

Susulan daripada penerangan Ali terhadap apa yang berlaku, rata-rata warganet telah tinggalkan komen di lawan Twitter sumber. Mereka telah menggap masalah ini adalah masalah keluarga dan terlalu peribadi untuk dibincangkan. Warganet juga sempat merasa kagum dengan pengetahuan Ali yang menerangkan berkaitan faraid serta perkara-perkara yang wajib didahulukan apabila perginya ahli keluarga dan tindakan yang diambil adalah logik. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Afiqmahadhir, Ria x

Be the first to comment on "Kaut harta Abam. Tak sangka akhirnya Ali Puteh tampil buka mulut untuk pertahankan dirinya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*