Tak sangka masa mandikan Ashraf ini yang Ustaz nampak. Rupanya ini amalan Ashraf yang ramai tak tahu.

Ashraf Sinclair selamat diuruskan semalam di tempat San Diego Hills, Karawang, Jawa. Selain keluarga, ramai rakan artis dan kenalan turut hadir memberikan penghormatan terakhi1r. Bunga dan Noah masing-masing dilihat svgul dan keluarga serta kenalan rapat sentiasa ada untuk cuba menenangkan kedua-duanya.

Ternyata pem3rgi1an pelakon Ashraf Sinclair secara mengejut sukar untuk diterima isterinya Bunga Citra Lestari (BCL) sehingga saat urusan di San Diego Hills, Karawang, Jawa Barat. Menurut Ustaz Yulian Azhari yang turut memandikan, beliau mend3dahkan BCL turut bertindak untuk mencivm Ashraf berulang kali.

“BCL mencivm suaminya berulang kali, memang tak kuat kerana Ashraf pergi dalam usia masih muda,” “Kita doakan semoga Ashraf ditempatkan ditempat yang amat mulia disisi Allah SWT,” kata Yulian sambil menangis. Penyanyi Andien Aisyah pula berkata, pemergian pelakon berusia 41 amat tidak disangka malah dia kelihatan pergi dengan tenang dan tersenyum.

“Ashraf sering ke masjid, peramah dengan jiran2..” – Acha Septriasa. Pemerg1ian pelakon Malaysia yang bertapak di Indonesia, Ashraf Sinclair merupakan kehi1langan besar terutama penggiat seni sehingga mengvndang dvka ramai.Sejak menghembvskan naf4s terakh1ir pagi semalam, pelakon berusia 41 tahun itu menjadi bualan ramai yang terus menceritakan kebaikan dilakukan Ashraf sepanjang h4yatnya.

Ini termasuk penyanyi dan pelakon Acha Septriasa memuat naik sebuah posting dedikasi berkongsi kenangan dan perkara yang tidak diketahui ramai. Menurut Acha, aktor filem Gol & Gincu itu mempunyai peribadi yang tidak banyak bercakap namun peramah dengan orang sekelilingnya.

“Selama tinggal di KL gue dengar dari teman2 bokap di kantor yang salah satunya neighbour kalian, yang paling gue ingat adalah Bunga dan Ashraf nggak banyak ngomong tapi selalu senyum,” tulisnya. Malah bukan itu sahaja, Ashraf juga sering tersenyum ketika pergi solat di masjid dan tidak somb0ng bertegur dengan jiran-jiran walaupun bergelar seorang pelakon popular.

“Kalau lewat rumah saat sedang pergi ke masjid, jujur itu yang gue dengar dan nggak dilebih2 kan,” katanya. Acha turut mendoakan agar amal ibadah dan kebaikan Ashraf selama ini menjadi ganjaran pahala terbesar di sana kelak. Haji Ahmad Habib, ketua Yayasan Yatim Piatu Daarul Rahman di kediaman BCL kawasan Pejaten Barat, Jakarta Selatan, Selasa

suami penyanyi Bunga Citra Lestari, Ashraf Sinclair (40), selama ini ternyata juga aktif berkegiatan sosial. Menurut pengurus Yayasan Yatim Piatu Daarul Rahman, Haji Ahmad Habib, yang melayat ke rumah duka di kawasan Pejaten Barat, Jakarta Selatan, Ashraf merupakan donatur tetap di yayasan itu. “Beliau ini adalah donatur tetap Yayasan Yatim Piatu Daarul Rahman,” kata Ahmad Habib, Selasa (18/2/2020).

Menurut Ahmad Habib, Ashraf sering datang mengunjungi yayasan tersebut tanpa memiliki jadual khusus. “Sangat sering. Setiap dapat rezeki apa, beliau pasti datang dan memberi rezeki ke kami,” ucap Ahmad Habib. Ahmad Habin juga masih bertemu dengan Ashraf dua bulan lalu dan saat itu keadaannya masih sehat walafiat. “Dua bulan lalu kami masih silaturahmi ya. Saat itu beliau sehat, baik-baik saja,” tutur Ahmad Habib.

Di yayasan itu sendiri terdapat 78 anak yatim piatu. BCL pun dikatakan sering datang berkunjung bersama anaknya, Noah Sinclair. “Kadang kalau ke tempat kami, beliau juga membawa anaknya,” ujar Ahmad Habib.

Difahamkan, Aishah dimaklumkan Ashraf pergi ketika sedang tidur pada jam 4.51 pagi hari ini di h0spital MMC, Jakarta. Ashraf yang juga suami kepada penyanyi dan pelakon popular Indonesia, Bunga Citra Lestari mula mencipta nama sebagai pelakon di Indonesia sejak lebih 10 tahun lalu.

Pemergian mengejut, selama ini tak pernah ada sakit. Ramai orang sememangnya terkejut dan terkesan dengan p3mergiannya apatah lagi selama hayatnya Ashraf dilihat mengamalkan gaya hidup aktif dan sihat. Menurut pengurus BCL bernama Doddy, seperti yang diketahui keluarga selama ini Ashraf tidak mempunyai sejarah pnyakit serius. Enggak ada (sejarah p3nyakit). Dia sehat banget. Di antara kami semua, dia paling sehat. BCL, 36, dan Ashraf, 40, berkahwin pada November 2008 dan mempunyai seorang anak lelaki berusia sembilan tahun

Sumber: M.B

Be the first to comment on "Tak sangka masa mandikan Ashraf ini yang Ustaz nampak. Rupanya ini amalan Ashraf yang ramai tak tahu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*