Tak sangka Fasha Sandha dedahkan jantina ank dalam kandungannya. Tawakal dengan kandungan dalam perutnya

Anak-anak adalah anugerah dan juga amanah Allah bagi sebuah keluarga yang bahagia. Tanggung jawab mendidik adalah satu tanggung jawab yang semesti nya di pikul oleh kedua ibu bapa nya, mendidik dan menghantar ke sekolah bertujuan untuk men ded@hkan anak- anak dengan ilmu dunia dan akhirat.

Anak umpama kain yang putih yang bakal dicorakkan oleh ibubapa. Perkongsian Fasha Sandha umumkan kan kehamilannya dan jantina bayi yang dikandung di laman IGnya menarik perhatian orang ramai. Fasha Sandha kali ini amat prihatin tentang kandungannya kerana sebelum ini dia telah mengalami tumpah cairan merah. Berikut adalah perkongsiannya.

It’s a GIRL . Syukur Alhamdulillah 💖 #baby2020Sejujurnya, ambil masa banyak hari juga memikirkan samada nak post atau tak video ni , akhirnya saya memilih untuk berkongsi pengalaman kehamilan saya kali ini, dengan harapan agar dapat membantu pasangan lain yang putus asa untuk mendapatkan zuriat.

Saya dan suami diuji sebelum ni kerana pernah 2 kali kerana keguguran diawal kehamilan. Syukur Alhamdulillah tak lama lepas tu, Allah gantikan dengan kandungan yang sihat. Saya bertuah kerana mendapat nasihat daripada sahabat saya DS Vie Shanti untuk berjumpa dengan Dato Doktor Rafi.

Saya juga pernah hampir berputus asa juga, tapi semangat yang diberikan oleh Vie dan suami, memberikan saya kekuatan untuk berjumpa doktor. Kehamilan diusia 35 bukanlah sesuatu yang mudah. Paling teruk alahan nya, lemah, melepet, kena cucuk setiap minggu, makan Duphaston (ubat kuat rahim) 3 kali sehari, sampai ada hari kena marah dengan suami dan Doktor sebab mengelat nak makan ubat.

Ada juga pernah menangis teruk sebab kena marah combo. Suami marah, doktor pun marah 😭😊 Alhamdulillah semua tu tak lama, lepas habis je trimester pertama dah tak perlu cucuk dan makan ubat lagi. Fuh lega 😃Alhamdulillah kini di Trimester ke 2 (15minggu) , kandungan membesar dengan sihat.

Syukur Alhamdulillah . Syukur tak terhingga..Sehingga hari ni, diatas pengalaman kehilangan anak dalam kandungan yang lalu, saya hanya tawakal dan redha, semoga kandungan ini sihat sehingga melahirkan nanti Insyaallah. Video ni kenangan hanya kami ber4, diatas bantuan deco saat akhir oleh kak @ainacopartynsuch dan Video drpd @reymokhtar 😊 Hari tu Lepas dapat result Nipt mengesahkan baby sihat dan mengesahkan jantina baby, saya terus buat suprise pada mereka ber3 ni.

Allahuakbar melompat kegembiraan suami, Rayfal dan Jemyma kerana bakal menerima seorang lagi ‘girl’ dalam Keluarga kami.😢. Anak ibu, Cahaya ibu, semoga membesar dengan sihat sayang. My 2020 baby, Syukur,. Terima kasih Suami tercinta, @vieshantiekhan ,Team Hosp Umra.Terima Kasih ALLAH.Ini adalah #instaikhlas khas drpd sy untuk membantu ibu2 lain,Cari masa untuk berjumpa dengan Dato Dr Rafi atau Datin Dr Ummul. Insyaallah berkat doa dan usaha, akan berhasil. Amin YRA. Kredit Lagu : Hari ini by Dayang &Hael 💖#iburayfalraysha. – FASHA SANDHA.

Dalam ajaran agama Islam, seseorang ibu yang sudah melahirkan anak dan kemudiannya baru sahaja menimang cahaya mata adalah amat disarankan untuk menyambut kelahiran bayi baharunya. Namun begitu, tidak banyak perbezaan dalam melaksanakan adab menyambut kelahiran bayi dalam Islam sesuai dengan sifat agama Islam itu yang mudah dan praktikal.

Panggilan bagi menyambut anak lelaki adalah disebut “Salamun Zakrun” yang bererti: Salam sejahtera anak lelaki.Manakala panggilan untuk menyambut anak perempuan adalah disebut sebagai “Salamun An-Nisaa” yang bererti: Salam sejahtera anak perempuan.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Kredit:IG Fasha Sandha.

Be the first to comment on "Tak sangka Fasha Sandha dedahkan jantina ank dalam kandungannya. Tawakal dengan kandungan dalam perutnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*