Waktu dikaunter tiba tiba Abam datang. Akhirnya Ali Puteh tampil bongkarkan satu persatu tentang Abam yang ramai tak tahu.

Isnin lalu, 10 Februari, industri hiburan sekali lagi berduka dengan pemergian Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam dari kumpulan Bocey. Pelbagai kisah tentang Abam diceritakan semula sewaktu hayatnya. Satu persatu diceritakan semula oleh keluarga terdekat, mahupun rakan-rakan tentang sifat terpuji Abam.

Artikel ini juga ditulis bagi menyingkap semula keperibadian Abam Bocey yang jarang diceritakan kepada umum. Ketika program Maharaja Lawak Mega 2016 berakhir, peminat menyaksikan persaingan sihat di antara dua beradik yang bertanding dalam kumpulan berlainan, Bocey dan Puteh.

Ketika itu, biarpun memberikan saingan sengit, Ali yang menganggotai kumpulan Puteh akur dengan kehebatan abangnya, Abam apabila Bocey mengungguli tempat pertama MLM 2016 dan meraih wang tunai RM500,000. Puteh hanya mampu meraih tempat ketiga dan membawa pulang RM150,000 namun Ali tetap berpuas hati kerana itu adalah penyertaan pertamanya dalam pertandingan besar itu.

Imbas kembali, Abam dan Ali rancak bercerita perkembangan terbaru masing-masing ketika ditemui pada majlis Rumah Terbuka Raya Maharaja Lawak Mega tahun 2016. Abam yang ketika itu berusia 28 tahun, sedang mengenali hati budi seorang gadis manakala Ali sudah melangkah ke jenjang pelamin dengan wanita pilihannya pada 28 Mei 2016.

Tanpa berselindung, Abam waktu itu mengakui berhasrat mendirikan rumah tangga namun perlu menggembirakan hati ibunya, Sabariah Arshad, 58 ( tahun ini, 62), terlebih dahulu. “Kami baru sangat berkenalan dan saya masih sibuk dengan karier seni. Mujurlah buat masa ini dia faham dengan komitmen saya.

“Lagipun sebelum berkahwin, saya mahu bawa emak menunaikan umrah hujung tahun ini. Selain itu, saya teringin memiliki kediaman yang selesa sebelum bergelar suami,” kata Abam. Itulah Abam, sebagaimana yang diceritakan hari ini. Meskipun sudah berada dipuncak kejayaan, namun fokus dia hanyalah untuk membahagiakan ibunya selagi hayat dikandung badan.

” Emak dah banyak berkorban untuk anak-anak. Kini, masa dia menikmati kesenangan pula,” kata Abam kira-kira 4 tahun lalu. Dalam pada itu, pada temubual yang sama ketika itu, Ali Puteh turut berbicara tentang abangnya itu yang disifatkan seorang yang sangat baik dan mementingkan keluarga.

Waktu itu Ali atau Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan bersyukur dapat menyunting Melati Putri, sebagai suri hidupnya dan kehidupannya lebih indah dan bermakna dengan adanya isteri tercinta di sisi. ” Tak banyak yang berubah selepas berkahwin namun tidak dinafikan pergerakan agak terbatas. Kalau keluar, saya asyik teringatkan isteri. Kakak sulung sudah berkahwin dan kini tinggal di rumah lain dengan suami.

Menyentuh tentang Abam, Ali berkata ketika itu hanya dia, Abam dan isteri serta seorang adik tinggal dengan emak di rumah pusaka peninggalan ayah di Gombak. ” Mulanya isteri saya kekok juga tetapi lama-kelamaan dia sudah dapat biasakan diri dan gembira”, kata Ali

Ali memberitahu Abam abang yang baik dan sentiasa mengutamakan kebajikan keluarga. ” Contohnya, baru-baru ini kami singgah di Johor Premium Outlets (JPO). Ketika di kaunter bayaran, tiba-tiba Abam datang dan cakap mahu bayarkan.

” Dia beli beg tangan untuk emak dan saya pula belikan untuk isteri. Dia tak kedekut belanja isteri saya. Dia kata isteri saya jaga emak kami dengan baik,” katanya. Kongsi Ali lagi, Abam pernah meluahkan hasrat mahu berkahwin tetapi rumah mereka sudah tiada bilik kosong.

” Abam ada perancangan beli tanah di belakang kediaman kami dan buat rumah besar. Dia seorang yang serius dan selalu ingatkan kami agar jangan timbulkan masalah.” akhiri Ali. Ribuan datang iringi perjalanan akhir Abam. Demikian temubual antara Abam dan Ali Puteh kira-kira 4 tahun lalu. Ternyata Abam sentiasa meletakkan ibu dan adik-beradik paling utama.

Tidak pelik jika ramai mengatakan pemergian Abam tentunya dicemburui kerana darjatnya diangkat apabila diziarahi orang ramai, hampir 2,000 orang. Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Be the first to comment on "Waktu dikaunter tiba tiba Abam datang. Akhirnya Ali Puteh tampil bongkarkan satu persatu tentang Abam yang ramai tak tahu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*