Isteri Dai Farhan rela jadi janda banyak kali dari berkongsi kasih. Tak sangka ini keputusan yang mereka buat sampai dah baik macam ni.

Menerusi entri terbaru isteri Da’i Farhan iaitu Noorainul Naqim Mohd Radzi atau mesra disapa Dr. Erin, wanita ini ada berk0ngsi beberapa keping foto saat bertemu empat mata dengan bekas isteri Farhan, Fatin Nurul Ain. Malah, kedua-dua wanita berkenaan saling berpellukkan dan merakam foto bersama. Dalam pada itu, Erin turut memuji sikap Farhan yang profesioanal dan matang dalam menguruskan hal rumah tangga.

“Wahai zaujku @farhanmutawwif, Engkaulah seorg manusia yg boleh memberikan jwpan dr ramai2 ust yg sy pernah tanya dari segi agama kenapa sy harus trima berpoligami pd awal perkenalan.“Suamiku inilah manusia yg blh menjawap semua persoalan ku dan mengubah hati dan akalku tentang knp org perempuan kena sak1t h4ti dlm bab ni mcm xadil je..apa perasaan lelaki kalau perempuan dia ada laki lain mesti sak1t kan.

“Tp ayg blh memberikan jwpan yg boleh membuka h4ti sy utk berp0ligami ketika itu wlp sy seorg antl p0l1gami..xmungkin sy berkongsi suami dgn org lain sy rela menj4nda 100 kali pun. “Biarla org nk kata sy atur laki dlm hidup sy,

janji sy xshare dan xamik laki org, sy xkisah keje siang malam utk bsrkan ank wlp bekas2 suami xbg sekupang pun, sy blh hadapi smua ujian yg diberi cuma sy selalu berdoa jgnla Engkau Ya Rabb uji sy dgn dpt laki kki perempuan or laki org sbb tu je yg xmampu sy hadapi dlm dunia ni, sy selalu kata sy yakin Allah ada dan selalu minta Allah jaga h4ti sy,” tulisnya.

Meski pernah dikritik masyarakat mengenai kisah rumah tangganya bersama Farhan, namun dia tetap positif dan tenang menghadapi dugaan dariNya. “Tp tula bila Allah nk makbulkan doa2 kita ni Allah uji dl betul ke ko btl2 beriman ko redha dgn segala ujian segala takdir yg Aku tetapkan wlp tu paling ko xmampu hadapi.

“Allah beri sy 1 tiket ujian di kritik di keji sbb kawin laki org benda yg sy paling xblh hadap tp tula sy rasa sy dh blh hadapi smua ni dgn h4ti yg tenag. “Moga Allah mendgr dan makbulkan doa sy utk jd mcm mama sy yg sgt penyabar orgnya dlm kehidupannya yg di m4dukan dan di ab4ikan tp dia redha xpernah ckp burvk psl suaminya wlp Dpn kami ank branak sbb dia kata mungkin ni tiket dia utk masuk syurga melalui suami dia yg ab4ikan dia..smp akh1r hay@t mama, abah tetap true love mama wlp abh ada true love yg lain.

“P3rginya mama dlm keadaan yg sgt indah mengadap cinta Agong moga Allah tempat kan mama si syurga bersama org2 yg sabar..sy pun akn k0rban perasaan sy jg kalau itu blh membuatkan suami dan ank2 sy happy. “Utk zaujku yg dikasihi tetaplah memberi ilmu kebaikan wlp kadang2 kita dianggap s4lah kerna kita smua pendsa dimuka bumi ni xde sorg yg xbt s4lah..jalani kehidupan dgn sebaik mungkin. “Selagi mn sy masih isteri sy akn sentiasa berada d belakang ayg..kalau ditakdirkn sebaliknya ayg tetap tok imam favourite sy,” akh1rinya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata terh4ru melihat keakraban Erin dan Fatin yang bertemu muka dan saling berpellukkan.

Terdahulu, Fatin dan Farhan pernah berkahwin dan berpisah dengan tal4k satu. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Fariha, 2 tahun dan Nik Farrel Fahim yang dilahirkan pada 5 Januari lalu.

Farhan turut memaklumkan dia telah bernikah dengan Erin yang berstatus ibu tunggal beranak lapan di Tanah Suci Mekah. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:  Instagram Dr. Erin

Be the first to comment on "Isteri Dai Farhan rela jadi janda banyak kali dari berkongsi kasih. Tak sangka ini keputusan yang mereka buat sampai dah baik macam ni."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*