Ambil keputusan untuk bu4ng hijab, ini respon Liyana Jasmay bila netizen t3gur

 

Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikritik sehingga ada yang mengatakan dia mempermainkan agama.

Ada segelintir netizen mend@kwa pelakon itu memakai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti. Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk m3ngkritik cara dia berhijab.

Terbaru, nama Liyana sekali lagi hangat diperkatakan apabila dia memuat naik foto tidak bertudung ketika sedang menikm@ti hidangan di restoran luar negara bersama suami dan dua orang anaknya.

liyana jasmay muat naik foto tidak bertudung

Rata-rata netizen meluahkan rasa terkejut melihat foto tersebut tertanya-tanya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang memerli tindakannya itu.

Jika dilihat pada instagram rasmi beliau, terdapat beberapa keping gambar yang tidak bertudung. Sebelum ini netizen menyatakan gambar bersama keluarga itu adalah gambar lama tapi gambar di bawah seperti gambar terbaru.

“Saya nak pakai hijab atau tidak, bukan urusan kamu” – Liyana Jasmay balas komen netizen tegur cara pemakaian tudung

GAYA pemakaian tudung Liyana Jasmay yang unik sering menerima kritikan netizen sejak pelakon ini membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu.

Terbaharu, fesyen tudung aktres ini menerusi drama berjudul Tolong Saya Encik Dinosaur yang dilihat seperti memakai snowcap sekali lagi menerima k3caman.

Menurut salah seorang pengguna Twitter dengan tweethandle @xxxbyefelicia Liyana tidak seharusnya mengenakan hijab jika dia tidak bersedia.

“Sebenarnya tengok tayangan perdana 30 minit tu not bad… macam best juga.

“Cuma tajuk saja pelik dan Liyana Jasmay kalau tak bersedia nak bertudung tak payah la.

“Kaedahnya dalam cerita ni ala-ala jadi emo berhijab lepas tanpa pin. Oh ya, dia yang arahkan drama tu sebab tu dia heroin okay,” tulisnya.

Enggan berdiam diri, Liyana, 32, berkata, penampilannya itu bukanlah suatu isu yang perlu diperkatakan memandangkan ianya bersifat peribadi buat pelakon itu. Malah, Liyana juga menganggap individu berkenaan tidak mengetahui apa-apa mengenai fesyen.

“Cara saya pakai hijab tak macam cara konvensional awak pakai, itu bukan urusan kamu.

“Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.

“Ouh dan lagi satu, awak tak tahu apa-apa fasal fesyen! #SOKAMPUNG,” tulisnya.

Gara-gara menggunakan tanda pagar #SOKAMPUNG itu juga, Liyana turut menerima pelbagai k3caman apabila netizen menyifatkan tindakannya itu seperti kebudak-budakan yang tidak mengakui kesilapan sendiri.

“Awak ni umur 12 tahunkah? Sangat tak matang.

“Cara Liyana Jasmay ni reply pun dah tahu tahap artis yang macam mana… suam-suam kuku tapi berlagak gil4.

Liyana Jasmay sebelum ini pernah berdepan kontorversi sama apabila dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya pada April tahun lalu.

 

Sumber : mstar | beautifulnara / vanilla.kini.blog

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "Ambil keputusan untuk bu4ng hijab, ini respon Liyana Jasmay bila netizen t3gur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*