Anak kena d3mam Influ3nza, staff minta cuti tapi boss ‘r3ject’, akhirnya anak boss terkena j4ngkitan. Tuhan balas ‘CASH’ depan mata

Kita semua dah dinasihati supaya mengurangkan dan mengehadkan aktiviti di luar atau keluar ke tempat sesak kerana penul4ran j4ngkitan Influenza. Kanak-kanak adalah antara yang mudah dij4ngkiti virus Influenza dan sudah semestinya ibu bapa sentiasa risau jika anak mula jatuh s4kit.

Tapi, siapa sangka seorang majikan yang selalu tak benarkan staf cuti akhirnya meny3sal dan menangis kerana terkena batang hidung sendiri!

CEO syarikat, selalu tak approve cuti staf

Melalui Facebook, perkongsian seorang CEO syarikat mendapat perhatian ramai netizen dan setakat ini dah dapat 5,000 shares dan lebih 7,400 likes

Menurut individu terbabit, dia dulu seorang majikan yang SANGAT strict bila sentuh bab cuti. Katanya walaupun staf minta cuti kerana anak sakit pun dia tetap tak benarkan.

“Staf minta cuti sebab anak sakit pun saya tak benarkan. 2 tahun lepas ada staf mohon cuti sebab influenza. Saya tak bagi.”

Gambar hiasan

Banyak cuti akan buat sale merudum, tapi satu hari…

Itulah alasan majikan tersebut tidak meluluskan cuti staf dia. Katanya kalau selalu cuti jumlah sale syarikat akan menurun. Tapi, kejadian menimpa anaknya membuatkan dia tersentak seketika, baginya ia adalah balasan dari Tuhan kerana dia terlalu strict dengan staf.

Anak kena influenza, berj4ngkit dengan anak staf!

Satu hari, anaknya demam panas dan bila dibawa ke hospital dan diperiksa, doktor sahkan anaknya yang berusia 3 tahun itu dijangkiti Influenza.

Dan, lebih buat dia menyesal adalah anaknya berjangkit dengan anak staf yang dia tak luluskan cuti tu! Kedua-dua anak mereka dihantar pada pusat jagaan yang sama.

“Guess what? Anak saya berj4ngkit dengan anak staf saya. Anak staf saya pergi ke nursery sebab mak dia tak dapat cuti dari boss iaitu saya sendiri.”

“Tuhan balas cash depan mata”

“Sejak itu saya tersedar. Tuhan nak tegur saya. Terus Tuhan balas cash depan mata.”

Individu ini sempat menyeru kepada semua majikan agar tidak terlalu tegas dengan staf berkenaan isu cuti. Apatah lagi kalau cuti yang diminta tu untuk jaga anak yang sakit.

“Jika staf minta cuti nak jaga anak s4kit yang boleh mer3bak, tolong bagi staf cuti. Sale syarikat boleh kejar lain masa. Lagipun, staf yang gembira akan buat kerja lebih bagus lagi berbanding staf yang str3ss dengan bos.”

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: VANILLA DAILY

Be the first to comment on "Anak kena d3mam Influ3nza, staff minta cuti tapi boss ‘r3ject’, akhirnya anak boss terkena j4ngkitan. Tuhan balas ‘CASH’ depan mata"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*