“Dih@lang Tanam Di Kamp0ng Sendiri,” Bapa Merata Cari Tanah Urus Jen@zah Anak

Baru-baru ini, sebuah kisah tular mengenai seorang bayi yang men1nggal dunia di Sabah namun sesi pengurusan jen@zah tidak dapat dilakukan oleh kerana beberapa faktor.

Sudah puas si bapa mencari tanah dan imam untuk dikvburkan, namun tiada siapa yang sudi memberikan bantuan bagi menguruskan jen@zah tersebut.

Terkesima! Tiada yang sudi memberi pertolongan

Menurut pengguna Facebook yang dikenali sebagai Abam Botak, dia terkesan apabila melihat perkara tersebut berlaku di depan matanya kerana hal seperti itu tidak sepatutnya berlaku.

Jen@zah bayi tersebut dinafikan…

Dia kesal dengan tindakan penduduk kampung di sana kerana tidak menjalankan kewajipan sebagai orang Muslim hanya kerana keluarga jen@zah itu tidak memiliki dokumen dan sumber kewangan yang mencukupi.

Pengurusan jen@zah tidak dapat dilakukan di kampung mereka duduki

Bukan soal tanah dan imam sahaja, bahkan pengurusan jen@zah juga tidak dapat lakukan di tempat tinggal mereka. Tergamak mereka berbuat demikian kepada jen@zah bayi yang baru lahir.

Pentingkah soal kewarganegaraan?

Sebagai seorang yang beragama Islam mereka sepatutnya mengetepikan isv kewarganegaraan apabila melibatkan soal kem@tian kerana itu adalah tanggungjawab sebagai seorang Muslim.

Ternyata, kamu masih mempunyai nilai kemanusiaan..

Namun syukur! Akhirnya nasib jen@zah bayi itu terbela atas ihsan penjaga di Sim Sim, Sandakan. Ternyata penjaga tersebut masih mempunyai hati nurani kerana mengizinkan jen@zah berkenaan ditanam di sana.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: ROSE MERAH

Be the first to comment on "“Dih@lang Tanam Di Kamp0ng Sendiri,” Bapa Merata Cari Tanah Urus Jen@zah Anak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*