“Bibik Pernah Larii Tingg4l Baem S0rang-S0rang Dirumah.” Dato’ Aliff Syukri Dan Isteri Pernah TerfikIr Berhent! Berniaga

Jika lihat kehidupan mewah Dato’ Aliff Syukri dan Datin Shahida, pasti akan ramai yang berasa kagum dan cemburu. Tetapi ramai yang tidak tahu untuk sampai ke tahap yang tinggi seperti sekarang sudah banyak air mata yang jatuh. Ia bukanlah boleh dikecapi sekelip mata.

Menurut Datin, mereka pernah terfikir untuk berputus asa apabila pelbagai masaIah menimpa, sehinggakan pada satu ketika, anak mereka Baem ditinggalkan oleh pembantu rumah yang tidak bertanggungjawab seorang diri. Tetapi bila memikirkan pelbagai nikmat lain yang telah diberikan, mereka terus bangun dan makin bersemangat bukan sahaja untuk menaikkan lagi perniagaan tetapi untuk pekerja-pekerja yang selama ini sentiasa membantu turun naik bersama.

Kalau orang tengok kehidupan kami orang selalu kata untungnya ada business semua cukup….Alhamdulillah mmg saya selalu bersyukur dengan apa juga rezeki mahupun ujian ya Allah bagi…

Tapi sebenarnya ada juga suka duk4 kami dalam kehidupan……dalam hidup ni mana ada orang x ada masaIah….dug4an kehidupan rumahtangga,keluarga,dugaan pernigaan yg bermacam2,dugaan staff x jujur,pembantu buat perangai tinggal anak di rumah sorang!!(waktu tu baem) sebelum datangnya bibik tudung!!

Kalau ikut hati mungkin dah lama berhenti niaga sebab x sanggup nak hadap dug4an2 tu…tapi bila fikir kenapa lah aku nak mengeIuh..Allah dah bg byk nikmat….bibik2 aku sanggup tinggal anak2 tinggal su4mi dtg sini nak cari rezeki…..tapi aku Allah uji sikit je dah nak give up!!

kalau aku putus asa mcm mana pekerja2 aku yg lain…mana dorang nak kerja….mcm mana aku nak bayar gaji semua orang yg Allah hadirkan kami sebagai perantara untuk rezeki mereka..terus semangat datang berkobar2 nak buat yg terbaik…

Apapun bersyukur dengan rezeki Allah pada hari ni…..bg rezeki utk kami salurkan pada mereka sebagai perantara….bila dapat bantu orang nikmat dia ialah hati kita bahgia dan gembira…

Mungkin kerana matlamat Dato’ dan Datin yang ingin membantu orang lain yang menyebabkan mereka terus maju ke hadapan. Semoga perkongsian yang dibuat dapat memberi inspirasi kepada ramai orang di luar sana.

Alhamdulilah Datin.. semoga Allah sentiasa merahmati dn permudahkan segala urusan Datin/Dato Aaminnn

Hati bersih n baik sgt. Semoga kekal gini jd icon jutawan muslim berjaya dunia akhir4t

Semangatnya bila baca caption datin ni. Selalu sgt kita rasa mcm tu kan padahal nikmat yg Allah bg pun byk.

Alhamdulillah,betul tu mukminin dan mukminah yang kuat lebih baik daripada mukminin dan mukminah yang lemah.

Masalah tu pasti ada Dato’, even org giIa berdepan dengan masalah mentaIitinya. Org m4ti berdepan masaIah saat dipersoalkan mcm² dalam kubvr. Saat kita diuji dgn masaIah, kita tanamkan dlm minda yg kita mampu nak hadap.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: VIRAL KAMI PRESS

Be the first to comment on "“Bibik Pernah Larii Tingg4l Baem S0rang-S0rang Dirumah.” Dato’ Aliff Syukri Dan Isteri Pernah TerfikIr Berhent! Berniaga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*