“Isteri Dah Takde” -Bapa Tunggal Kerja Sambil Dukung Anak Terlelap Menyent0h Em0si

Setiap perkara yang berIaku, pasti ada hikmahnya yang tersendiri. Sebagai manusia biasa, perkara yang paling dan harus dipegang dalam kehidupan adalah perlu bersyukur, berusaha dan tawakal dengan setiap benda yang telah ditakdirkan.

Dua hari lepas, tuIarnya sebuah video yang telah menyent0h hati dan em0si rata-rata netizen yang menontonnya. Video tersebut telah memaparkan kegigihan seorang bapa tunggaal, yang menggend0ng anaknya ketika sedang bekerja mencari rezeki.

“Anak digend0ng sampai tertidur…”

Seorang bapa tunggal terp4ksa membawa anak kecilnya ke tempat kerja kerana telah kem4tian isteri sejak tiga tahun lepas. Disebabkan tiada siapa yang mampu menjaga puterinya itu, dia terp4ksa membawa anaknya bersama.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kisah pilu harus dihadapi bapak satu ini, beliau yang berprofesi sebagai tukang tambal ban kini harus mengasuh anak perempuannya seorang diri, dengan berbekal kain, anak bapa satu ini pun digendongnya saat bekerja bahkan sampai tertidur lelap . Disaat butuh perhatian lebih dari seorang ibu saat usianya beranjak besar, takdir berkata lain, ibunya meninggal kurang lebih 3 bulan lalu karena sakit dan meninggalkan malaikat kecil serta bapaknya tersebut 😢 . 📍 Lokasi beliau ada di Jln. Kh. Abdullah Bin Nuh, Rancagoong (samping penjual es kelapa), sekitaran TW Hotel . . Bismillah, untuk warga Cianjur dan orang – orang baik lainnya, bila melewati jalur tersebut bisa isi angin atau berikan sedikit bantuan untuk keluarga kecil ini . Hatur nuhun infonya @elsabanafe

A post shared by C I A N J U R (@visitcianjur) on

Kiri dukung anak, tangan kanan bawa tayar…

Lelaki berkenaan bekerja sebagai penampal tayar di sebuah bengkel disalah sebuah daerah di Indonesia. Lebih meny4yat hati apabila lelaki itu dilihat menduk0ng anaknya sambil mengangkat tayar kenderaan milik pelanggan untuk dibaiki.

Disebabkan penularan video tersebut, ia telah mendapat pelbagai re4ksi dan perhatian netizen terutamanya di Indonesia. Kebanyakan sangat terharu dan seb4k melihat pengorbanan bapa tunggal itu menjalankan tanggungjawabnya walaupun selepas kem4tian isternya.

Jelas disini dapat diliht, peng0rbanan seorang bapa yang tidak menghiraukan pen4t leIahnya demi menyara hidup dan kasih sayang terhadap anak kecilnya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Cianjur. via APPLE HIJAU

Be the first to comment on "“Isteri Dah Takde” -Bapa Tunggal Kerja Sambil Dukung Anak Terlelap Menyent0h Em0si"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*