Atlet raih pingat Perak dianggap membazir, hakikatnya guna duit sendiri ke Sukan Sea

Bukan mudah menjadi seorang atlet negara, mereka membawa harapan besar untuk mengharumkan nama tanah air, meskipun terpaksa menempuh pelbagai kesukaran.

Telah memberikan yang terbaik, walau bagaimanapun, kontinjen Malaysia masih gag@l mencapai sasaran pungutan pingat emas pada temasya Sukan SEA 2019 yang berlangsung di Filipina tempoh hari.

Pingat Perak dan Gangsa satu pembaziran

Justeru, ada segelintir netizen yang menganggap 3 pingat perak dan 1 pingat gangsa yang berjaya dimenangi atlet negara dalam Sukan Larian Berhalangan Malaysia disifatkan sebagai satu pemb@ziran.

Atlet guna duit sendiri untuk ke Sukan Sea

Kurang senang dengan maklum balas tersebut, Persatuan Sukan Larian Berhalangan Malaysia dalam satu Tweet telah mend3dahkan pengorbanan dan kes@kitan para atlet untuk berada di dalam sukan sea.

Menerusi tweet yang dibuat, memaklumkan bahawa ada dalam kalangan atlet terpaksa mengeluarkan perbelanjaan mereka sendiri yang mencecah ribuan ringgit demi membawa nama Malaysia dalam Sukan Sea.

Terima kasih wiran Sukan Sea

Sukan Larian Berhalangan bukanlah sukan yang mudah, ia memerlukan kekuatan fizikal yang tinggi. Oleh kerana itu, para atlet terpaksa berhadapan dengan pelbagai kec3deraan.

Tahniah! Anda sudah melakukan yang terbaik

Kesal dengan kenyataan segelintir pihak mengenai pingat yang diraih atlet Sukan Larian Berhalangan Malaysia, rata-rata netizen beranggapan usaha mereka sudah cukup membanggakan rakyat Malaysia.

Sukan floorball pun guna duit sendiri…

Pedulikan komen negatif…

S@kit dirasai, duit juga lebur demi mengangkat nama Malaysia, sepatutnya kita berbangga dengan kesungguhan para atlet tersebut bukannya tahu menghvkum tanpa usul periksa.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Persatuan Sukan Larian Berhalangan Malaysia via VIRAL KAMI PRESS

Be the first to comment on "Atlet raih pingat Perak dianggap membazir, hakikatnya guna duit sendiri ke Sukan Sea"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*