“Berhenti guna nama ustaz untuk memuliakan diri!” – PU Amin kecew@ tugas dakwah tercem@r kerana k0ntr0versi

 

PENDAKWAH bebas dan Pencetus Ummah (PU) Amin menggesa mana-mana individu yang menggunakan gelaran ustaz semata-mata untuk mengejar kesenangan hidup supaya kembali semula ke pangkal jalan.

Menurut PU Amin, 29, keterl@njuran perbuatan yang dilakukan pihak tertentu telah sedikit sebanyak mencem@r imej dan gel@ran dibawa mereka sehingga masyarakat hilang percaya dengan tugas pendakwah.

“Buat para pendakwah peliharalah diri dari kejah@tan dan kesilapan, lihatlah apa yang berlaku kerana ketel@njuran satu dua orang manusia yang memakai topeng pendakwah akhirnya meros@kkan nama dan tugas pendakwah itu sendiri.

“Jangan kerana kita yang tidak menjaga nama pendakwah atau ustaz itu maka boleh menyebabkan hilang kepercayaan masyarakat pada pendakwah dan ustaz-ustaz yang lain. Berhentilah dari menggunakan agama untuk kesenangan diri sendiri, berhentilah dari menggunakan nama ustaz untuk memuliakan diri, bertaubatlah dan kembalilah pada jalan agama yang sebenar wahai para pendakwah dan ustaz.

“Jangan kita ros@kkan tugas pendakwah ini, fikirkan perasaan Nabi Muhammad dan para sahabat jika kita meros@kkan kerja dakwah ini,” katanya.

Perkongsian PU Amin di Instagram.

PU Amin menulis luahan dan pandangannya itu menerusi Instagram miliknya pada Jumaat.

Namun, dia tidak menyatakan secara khusus kepada siapa individu yang dimaksudkan.

 

Ya Allah, berikan kekuatan dalam diri ini untuk terus menyampaikan kebaikan dan ilmu kepada umat manusia, jauhkan diriku dari keses@tan dan kez@liman, lindung aku dari menjadi fitn@h dalam kerja dakwah ini! PU AMIN Pendakwah bebas

Meskipun menerima pelbagai ujian dalam menyampaikan dakwah, PU Amin berkata dia akan tetap meneruskan kerjaya mulia itu.

Dia turut memanjatkan doa supaya diberikan kekuatan untuk terus berdakwah dalam usaha menegakkan syiar Islam.

PU Amin bersama rakan pendakwah, PU Azman (kanan).

“Ya Allah Ya Tuhanku! Dengan keberkatan hari Jumaat yang mulia ini kau berikanlah kekuatan pada diriku untuk terus berbakti dan berdakwah kepada masyarakat di dunia ini. Berikanlah taufiq, hidayah dan cahaya-Mu dalam meneruskan tanggungjawab dan amanah yang diwariskan oleh Rasulullah SAW.

“Hati ini takut dan risau dengan apa yang berlaku pada pendakwah hari ini, pelbagai ujian dan halangan terpaksa dihadapi. Aku merayu dihadapan-Mu, peliharalah kami para pendakwah agar ikhlas dan jujur dalam menyampaikan risalah dakwah ini, jauhkan kami Ya Allah dari cintakan dunia dan d0sa yang cenderung kepada hawa n@fsu.

“Ya Allah, berikan kekuatan dalam diri ini untuk terus menyampaikan kebaikan dan ilmu kepada umat manusia, jauhkan diriku dari kesesatan dan kezal1man, lindung aku dari menjadi fitn@h dalam kerja dakwah ini. Peliharalah kami, hari ini kerana nila setitik telah ros@k susu sebelanga, muliakan usaha dan tugas dakwah bagi kami yang benar-benar mahu bekerja untuk-Mu Ya Allah!,” ujarnya.

Sebelum ini, beberapa nama pendakwah muda terpalit dengan isu rumah tangga antaranya PU Abu dan Da’i Farhan.

K0ntr0versi membabitkan dua ustaz selebriti ini menyebabkan beberapa net0zen menyel@r dan memberikan pandangan neg@tif terhadap kerjaya mereka sebagai pendakwah.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Berhenti guna nama ustaz untuk memuliakan diri!” – PU Amin kecew@ tugas dakwah tercem@r kerana k0ntr0versi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*