Hanya berdiam diri akhirnya Bonda Rozita masuk campur. Ini luahan yang mengejutkan tentang kemelut rumahtangga Dato Aliff Syukri. Tak sangka sebenarnya ini yang terjadi.

Dalam hidup ini, duit memang penting. Hampir semua benda memerlukan duit, tapi perlu diingat yang tak semua perkara boleh dibeli dengan duit. Termasuklah bahagia, ia memang tak boleh dibeli dan tak boleh dinilai dengan duit. Tapi ramai yang berkata, untuk mendapatkan kebahagiaan kita perlukan duit.

Kerana kata mereka untuk dapatkan apa yang kita impikan memang merlukan duit, jadi selepas apa yang kita impikan menjadi kenyataan barulah kebahagiaan itu akan kita miliki. Kata mereka lagi hidup haruslah berpaksi pada realiti, kalau tak punya duit mana mungkin perut bakal diisi, dan adalah mustahil untuk kita shopping itu ini. Mungkin barangkali kerana itulah ada orang yang sanggup melakukan apa saja demi duit, kononnya untuk mencapai rasa bahagia.

Ibu kepada usahawan yang kini bergelar selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri, Rozita Ibrahim awal semalam ada berkongsi satu entri panjang lebar yang cukup menyentuh hati.Memuat naik foto bersama salah seorang menantunya, Datin Seri Nur Sahida, kapsyen panjang lebar wanita yang sinonim disapa sebagai Bonda Rozita begitu memberi makna.

“Jangan sampai salah mengejar..!! Takutlah dunia yg penipu sbb tu jgn Mengejar dunia “ risau sampai hati betul2 tiada“ ..yg kita x sedar …kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH. “Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family “ kisah suka duka semua sy ajar pd Ida”. Jangan salah fokus dalam hidup , ia sangat sbb xkan pernah cukup..!! Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga,” tulisnya. Pada masa sama, Bonda Rozita turut membayangkan mengenai rumah tangga anaknya itu.

“Usia kita berkejaran nak masuk yg xmengira jenis org muda ..orang tua..YG KAYA pergi…YG MISKIN pergi.. RAJA pergi…PENGEMIS PUN pergi. yg paling takut ialah hati kita prgi awal , sbb dosa, macam mana hati nak bercahAya. Risau xsempat jumpa hidayah sebelum kita kaku ditanam dlm sana.Masa tu xguna dah. Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up..dijaga indah ..Akhirnya ia membangun ..buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf ..Hasil sentuhan sabar ..kuat ..dibelai ..dijaga membangun lah rumah hutan.

“Benda buruk boleh baik…benda baik pun boleh buruk ..lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian.!!

“Macam tu juga perkahwinan buruk hodoh macam mana pun dibaja siram ditebas mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris @shahidadherbs @yatie_sendayutinggi. Mak doa kebahAgiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah,” harapnya.

Terdahulu, Aliff dan isterinya kebelakangan ini sering kali berkongsi rasa menerusi kapsyen masing-masing, sekali gus memberi andaian pelbagai warganet. Ada orang yang walaupun hidupnya susah dan tidaklah mewah tapi dia bahagia.

Bahagia itu dimilki kerana dia sentiasa bersyukur dengan setiap apa yang diperolehi dan dia tak pernah merungut-rungut meyalahkan takdir hidupnya, dia juga tak berhenti berusaha untuk meneruskan kehidupan dan mencari rezeki untuk sesuap nasi, memperoleh rezeki dari hasil yang halal ternyata hidupnya berkat.

Walaupun mungkin dia tak punya wang banyak dan dia perlu bersuah payah unuk mendapatkan rezeki tapi dia puas dengan rezeki yang dimili hasil dari kudrat dan tenaga sendiri melakukan kerja yang halal. Walaupun dugaan datang bertubi-tubi, tapi kesabaran dan ketabahannya tetap tersemat di hati, dan dia kuat menempuhi hari hari yang penuh liku dengan hati yang tenang. Maka dengan itulah dia bahagia walaupun wang didalam poketnya kurang.

Kredit: MH

Sejak kecil sikap dia je yang betul. Akhirnya Bonda buka rahsia perangai Aliff Syukri.
Acapkali dipersoal warganet akan caranya mendidik anak-anak, kata Rozita, walau setegas mana pun didikan, namun apabila mereka sudah menginjak dewasa, semuanya akan berubah. Menyedari sikap anaknya, usahawan selebriti Datuk Seri Aliff Syukri yang kerap dihujani kontroversi, jelas Rozita Ibrahim, dia enggan menambah masalah dengan perihal Aliff. Sebaliknya, pengasas Rumah Hutan ini menjelaskan dia lebih gemar mendekatkan diri dengan perkara bermanfaat.

“Sy x banyak tahu tentang dunia di luar sana.. viral ke apa ke.. Sy hanya lihat ceramah ugama.. Kecuali kalau org screenshot dn hantar pada sy.. VIDEO PENUH LAGI KRI LIDAH PENDEK NI, blh tgk di youtube Bumi Ratu Channel

“Bila sy ada kelapangan baru sy tengok ig syukri.. tentang isu dia yg buruk2 dn sebagainya.. sy malas dn xlarat menambah sakit mata dosa maka sy didik mata sy tengok benda menafaat je. Jadi warganet xpayah tanya sy xdidik ke apa ke .” Dgn tegas dn disiplin sy ni anak2 pun xtahan dn besar suka2 dia nk buat apa , sebagai Mak apa kita boleh buat ..Nak beduk, nak maki ..?? Ha ha ha xkan boleh dah ..!!

“Bagi sy, dia dah besar dn tahu mana hala tujunya dn sy tahu dia x buat perkara yg salah dn sy tahu anak sy ni mcm mana ..Nakal , kurang sentivity , baik budi, penyanyang rajin dn bijak niaga. Sejak kecil, sikap syukri dia je yg betul.. kalau bertekak dgn kakaknya, dia mmg nak menang,” kongsinya di laman Instagram.

Dalam pada itu, wanita ini turut berkongsi rakaman lucu menunjukkan pengasas D’ Herbs menyebut beberapa jenama mewah. Jadi bila kakaknya mengajar, dia akan melawan.. dn dia x blh menyebut beberapa perkataan antaranya biawak.. akan di sebut biawe.. buaya pun akan disebut biawe juga..

“Sebutan bahasa english memang banyak yg dia x blh sebut.. ajarlah mcm mana pun. Dia seorg yg suka bersosial, memenuhi aktiviti di sekolah.. dn selalu berpidato sorang2 kat rumah “ perasan “ dia tu lh bahan jenaka kami dn tempat kami bergembira serta bertekak rencah2 kehidupan.. “Semoga yg baik2 sahaja akan di akhiri dlm usia kami,” tulisnya lagi. Rata-rata pengikut Bonda Aliff Syukri memahami apa yang cuba disampaikan oleh Bonda dan ada juga terhibur dengan gelagat anak beranak ini.

juliea_ros dah berbulu mcm nie puan, mmg susah dah mak2 nak rotan, nak tegur.. hanya mampu doa je la…doa yg x putus2 dari seorg ibu… org x kan faham kan puan…. ramaheni1410 setiap manusiia ada kekurangan dan kelebihannya, jadikan kebaikkan sebagai moto hidup mieraery Terhibur btul tgk stone je dia kena gelak dgn satu family

Tiada angin tiada ribut, ibu Aliff Syukri bagi hint rumah tangga Aliff sedang diuji buat warganet terkejut.
Hidup ini akan sentiasa diduga terutamanya dalam kehidupan berumah tangga. Rasulullah sebagai manusia juga berumah tangga. Lalu dalam berumah tangga Baginda hadapi asam garamnya. Ada ketika ceria bersama, ada ketika saling bermasam muka. Ada ketika romantik, ada juga ketikanya berkonflik. Sungguh setiap saat dalam hidup baginda ada teladan untuk umat. Barulah umat boleh belajar daripada Baginda.

Instagram merupakan satu medan untuk setiap selebriti berkongsi kehidupan kepada para pengikut mereka. Jadi, jika ada posting terbaru mengenai kehidupan peribadi mereka, sudah tentu menarik perhatian setiap warganet.

Jika kita mengikuti perkembangan Instagram pengasas kosmetik terkenal Dato Seri Aliff Syukri dan isterinya, Datin Seri Shahida Abdul Rashid, sudah tentu dapat melihat perubahan di setiap muat naik mereka. Seakan ada yang tidak kena dengan mereka berdua apabila kerap meluahkan rasa sedih dan tiada gambar bersama sekeluarga sejak kebelakangan ini.

“Salam Jumaat. InsyaAllah, bila Allah redha, Allah akan mudahkan. Tak mudah. Siapa kata mudah?Tapi inilah kasih sayang Tuhan. Berdamailah dengan takdirNya. Dan sampai masa kita akan faham, ada perkara yang memang dah tertulis akan terjadi.

Dan tertulis di Luh Mahfuz. Dan kita mesti berhenti daripada memaksa ia jadi macam yang kita nak. Tetaplah sabar dan redha dengan aturanNya. Bukalah surat cinta dariNya. Pasti akan damai hatimu. ” Maka hanya bersabar itulah yang terbaik (bagiku)” [Yusuf: 18],” Tulis Datin Shahida di laman instagramnya.

Menjengah pula ke laman instaram aliff syukri, dia muat naik sekeping foto dengan anak nya berserta kapsyen “Lebih Baik Sakit krn kejujuran daripada bahagia krn kebohongan.. Walau bagaimana abah sedih tapi..abah rasa gembira melihat anak abah gembira I love you @yusoffalqardawi_terlajaklaris sampai abah tiada.. “

Mereka juga dilihat seakan sibuk dengan hal masing-masing dan lebih tertumpu kepada anak-anak. Menguatkan lagi khabar angin mengatakan mereka mengalami masalah rumah tangga adalah posting daripada ibu Aliff Syukri iaitu Bonda Rozita Ibrahim di 1nstagramnya.

Menurut Bonda Rozita, anak lelakinya itu telah memarahi isterinya kerana dikatakan banyak ragam. Hal ini disebabkan datin shahida sedang hamil dan keengganannya melakukan pengambaran bagi saluran Youtube TV Oh Abang Kosmetik.

Anak sayang , menantu sy sayng..Keduanya anak sy ..Aduhai ujian Allah ginilah jd Mak..Ujian balik haji namanya. Anak senang sy jauhkan diri.. anak susah sy datang.. hidup ni x lepas ujian Allah hantarkan pd manusia ..dr org keliling, keluarga, harta benda.. kesihatan , rupa paras juga ujian ” sy sgt jaga hati dn niat dn pesan pd anak2 HATI2 jaga hati dn iman waktu dlm kesenangan ”

Susah senang berbalik kpd Allah sahaja kerana islam itu ialah pendamaian dn jawaban pd kesulitan “ sbb tu Mak cakap anak2 kuatkan pegangan agama” . Malam tadi kri ajak sy shooting “oh abg kosmetik”.. dia marah dgn ida sbb ida bayk tingkah ( sy faham dia sarat dn tersinggung dgn kri) Sbb Ida x nk shooting.. sy kata dgn kri, jgn buat hal cari pasal biarkan ida yg tgh sarat mengandung.. tlg hormati dia..”

Sy ckp dgn kri lagi, kalau kamu nak mak shooting dlm “ oh abg kosmetik” dgn 1 syarat.. “ko kena izinkan mak bercakap benda yg betul sahaja x ada yg tipu.. Mak xkan cakap benda tipu hormati prinsip Mak , yg tua dah nk pun ( sy hanya akn cakap benda benar saja) dn mak x kan nak yg yg drama2..sy tak suka

supaya ada pembelajaran dn ilmu dari setiap apa yg mak sampaikan.. mak dh tua syukri.. mak x kuasa nk layan ko semata2 layan glamour ko , tanpa pengisian ilmu..” Bila dia setuju dgn syarat sy baru sy nk shooting .. bkn tujuan sy nk membela kebaikan anak sy ataupun menutup keburukannya.. dia tetap ada kebaikan dn masih banyak keburukan.. Manusia x pernah lepas dgn ke khilafan.. maka sbgai ibu sy sentiasa menyokong yg mana baik dn sentiasa menentang kpd perkara yg salah di sisi islam..

Sehubungan dengan muat naik yang dibuat oleh Bonda Rozita, rata-rata pengikutnya bersetuju dengan apa yang diperkatakan wanita lewat 50-an itu. Walaupun ada yang tertanya-tanya mengenai apa yang berlaku antara pengasas kosmetik tersebut dengan isterinya, namun mereka tetap mendoakan agar rumah tangga pasangan tersebut kembali utuh dan berbaik semula demi kebahagiaan masing-masing.

Tiada rumah tangga yang bebas daripada ujian. Namun setiap ujian pasti ada jalan penyelesaiannya. Rumah tangga bahagia adalah yang mampu menghadapi ujian bersama-sama tetapi masih berpegang tegh pada syariat-Nya. Kita perlu belajar bahawa ujian dalam rumah tangga akan datang segala arah, bersedialah menghadapinya.

Sumber: Monyet Hijau

Be the first to comment on "Hanya berdiam diri akhirnya Bonda Rozita masuk campur. Ini luahan yang mengejutkan tentang kemelut rumahtangga Dato Aliff Syukri. Tak sangka sebenarnya ini yang terjadi."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*