(CCTV) Jurutol Wanita Ini Di Tamp4r Beberapa Kali Oleh Pemandu Kurang Aj4r Kerana Enggan Bayar Tol

0
2114

GURUGRAM – Seorang jurutol di plaza tol di India dika sari pengguna jalan raya hanya kerana wanita itu memintanya membayar tol.Lelaki terbabit yang dikenali sebagai Rahul, 23, telah ditahan polis Gururgram beberapa jam selepas kejadian yang berlaku pada minggu lalu.

Rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) yang turut menjadi tu lar di media sosial menunjukkan lelaki terbabit menje rit pada jurutol tersebut sebelum menam par mangsa beberapa kali.

Wanita itu tidak berdiam diri malah memukulnya semula.

Beberapa individu yang berada di plaza tol itu cuba untuk meleraikan mereka.Sementara itu, polis mengesahkan mereka menerima laporan tentang kejadian itu dan jurutol terbabit mendakwa lelaki itu bertindak sedemikian selepas diminta membayar tol.

“Lelaki itu enggan bayar. Dia juga meng asari wanita terbabit dan mengu gut mahu membun uhnya,” kata jurucakap pihak berkuasa.

Difahamkan, kereta lelaki itu turut diram pas polis. – Agensi

Video:-

SUMBER

Hukum Menyakiti Hati Wanita Dalam Islam dan Dalilnya

Related image

Sebagian orang mungkin menganggap wanita sebagai racun dunia. Namun dalam islam, wanita diibaratkan layaknya perhiasaan dunia. Wanita itu adalah sosok yang istimewa. Mereka begitu tegar dan kuat. Namun di sisi lain, mereka bisa berubah menjadi sangat rentan serta rapuh. Hal ini dikarenakan wanita cenderung menggunakan perasaan dibandingkan logika.  Menurut penelitian, kadar produksi hormon dalam tubuh wanita juga sering mengalami perubahan (misalnya saja ketika hamil dan menstruasi), itulah mengapa wanita sangat mudah moody serta gampang emosional.

Lantas, bagaimana sebaiknya sikap laki-laki dalam menghadapi sikap wanita yang demikian? Apabila seorang istri melakukan kesalahan, bolehkah suami membentaknya? Untuk menjawab pertanyaan tersebut, lebih lanjut simak ulasan mengenai hukum menyakiti wanita dalam islam dibawah ini. Check it out!

Hukum Menya.kiti Hati Wanita di dalam Al – Qur’an

Dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shalallahu ‘alayhi Wasallam bersabda: “Berbuat baiklah kepada Wanita, karena sesungguhnya mereka diciptakan dari Tulang Rusuk, dan sesungguhnya Tulang Rusuk yang paling bengkok adalah yang paling atas. Maka sikapilah para Wanita dengan baik.” (HR al- Bukhari)

Islam tidak pernah mengajarkan umatnya untuk berbuat k.asar kepada wanita. Seorang wanita memiliki perasaan yang lembut dan sangat mudah tersentuh. Sedikit saja mereka disakiti maka mereka akan sakit hati. Maka itu, wanita harus diperlakukan secara baik. Apabila wanita melakukan kesalahan, jangan dihadapi dengan kemarahan yang keras. Percuma, perilaku itu tidak akan membuatnya patuh justru wanita akan semakin memberontak dan sedih.

SUMBER

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here