” Ayah baru meningg4l. Mak hilang sejak hari tu, tak tahu pergi mana. Saya benc1 mak saya”

Perkongsian Ustaz Ebit Lew Buat Ramai Yang Mengalirkan Air Mata. Allahu.. Sed1hnya !!

Nama dan empunya diri pendakwah terkenal dan penceramah motivasi, Ustaz Ebit Lew sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Ustaz Ebit sering berkongsi pengalamannya mendekati insan-insan yang dalam ‘kegelapan’ dan  membawa mereka ke kembali ke pangkal jalan seperti remaja bermasalah dan ramai lagi.

Ustaz Ebit juga selalu ‘turun padang’ untuk berdakwah seperti di lorong-lorong gelap, kelab malam dan banyak lagi tempat lain tanpa rasa tak0t dakwahnya tidak diterima oleh mereka yang berkenaan. Pendekatan Ustaz Ebit secara sopan dan berhemah itu sangat disenangi ramai lebih-lebih lagi bagi insan-insan yang pernah didekatinya atau yang dibantu olehnya.

Ustaz Ebit yang terkenal dengan tagline ‘Allah Sayang’ selalu berkongsi cerita mengenai kaum wanita terutama sekali yang bergelar isteri. Cara dan layanan yang dikongsikan oleh Ustaz Ebit terhadap isterinya yang digelar bidadari membuatkan ramai yang kagum dan terharu.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit berkongsi video ceramahnya di Sekolah Kebangsaan Agama Sibu. Menerusi video yang berdurasi 1 minit itu, kelihatan beberapa pelajar menitiskan air mata dan menangis teresak-esak kerana rindukan ibu bapa mereka setelah mendengar ceramah daripada Ustaz Ebit.

Jom tonton video di bawah :

” Siapa ada soalan ? Seorang adik ni bangun dan kata menangis boleh tak izinkan saya peluk ustaz. Saya sayang ustaz kerana Allah. Seorang adik lain, ustaz saya tak pandai nak peluk. Takde sesiapa peluk saya. . “

” Ayah baru meningg4l. Mak hilang semenjak hari tu. Tak tahu pergi mana. Saya benc1 mak saya. Awak sebenarnya rindu dia. Yer ustaz saya rindu dia.. “

” Best baik sangat anak di Sibu Sarawak ini. Berlari-berlari minta sign buku. Mak ayah ramai sangat hadir tadi. Subhanallah. Semoga Allah terima semuanya. Doakan seharian ceramah. Maghrib ni di Masjid An Nur Sibu- ebitlew.. “

View this post on Instagram

Siapa ada soalan? Seorang adik ni bangun dan kata menangis boleh tak izinkan saya peluk ustaz. Saya sayang ustaz kerana Allah. Seorang adik lain, ustaz saya tak pandai nak peluk. Takde sesiapa peluk saya. Ayah baru meninggal. Mak hilang semenjak hari tu. Tak tahu pergi mana😭😭😭😭. Saya benci mak saya. Awak sebenarnya rindu dia. Yer ustaz saya rindu dia. . Best baik sangat anak di Sibu Sarawak ini. Berlari-berlari minta sign buku. Mak ayah ramai sangat hadir tadi. Subhanallah. Semoga Allah terima semuanya. Doakan seharian ceramah. Maghrib ni di Masjid An Nur Sibu- ebitlew #skagamaSibu #alumni #jomKeluargaSunnahTour #TourKeluargaSunnahSeptember2019 #daftar www.transformjiwa.com

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Perkongsian Ustaz Ebit mengundang sebak di hati netizen. Rata-rata sedih menonton anak-anak kecil ini menangis. Antara komen-komen netizen :

” Masya Allah sedihnya adik yg kehilangan ayah dan dit1nggalkan mak tu.. semoga dia baik2 shj.. adik2 lain pun sama.. “

” Ya Allah sedihnya… sabar yer ank ank . Faham apa yg kamu semua rasa. semoga Allah pelihara ank ank semua hingga ke Jannah Allah. Jga diri dan selalu ingat Allah yer.. “

” Suci anak2 ini ustaz. kasihan diduga Allah ibu hilang entah kemana.. “

” Kesian nye kamu syg… air mata jat0h dah selonggok dah atas meja tu… smoga kamu mnjadi anak yg baik di masa hadapan.. ibu doa kan untuk mu.. “

” Allahuakbar sebaknya dada tngk adik2 ni. semoga sntiasa dlm lindungan Allah swt, berjaya dunia akhirat. Allahumma aaminn.. “

” Hati dorang masih bersih… ya Allah lindungi anak2 bersih ini, peliharalah mereka drp perkara2 yg sia2.. tabahkn hati mereka ya Allah.. “

” Benci sebab terlalu sayang, sayangnya disak1ti. semoga adik tu kuat dengan ujian Allah. semoga sentiasa dalam lindungaNya. untuk adik2 yang sedang diuji.. “

” Allahu… Sebak tengok wajah2 baik.. “

Allahu sedihnya menonton video yang dikongsikan oleh Ustaz Ebit ini. Setiap orang mempunyai jalan hidup dan kisah yang tersendiri. Semoga adik-adik ini sentiasa tabah dengan ujian hidup dan sentiasa dipelihara oleh Allah SWT. Bak kata Ustaz Ebit, Allah uji sebab Allah sayang. Wallahualam.

Sumber :

 

Be the first to comment on "” Ayah baru meningg4l. Mak hilang sejak hari tu, tak tahu pergi mana. Saya benc1 mak saya”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*