” Jangan bilang kecil ye KOLAM saya, tengok kedalamannya LUAR BIASA.. ”

Sememangnya siapa yang tidak mengenali Dato’ Aliff Syukri. Beliau merupakan seorang jutawan ternama yang memiliki empayar perniagaan yang besar di Malaysia. Dan yang terbaru lagunya yang berjudul ‘ Cowok Baru’ telah menjadi trending No. 1 di Youtube.

Nampaknya kemel0t antara Dato’ Aliff Syukri dan Dato’ Seri Vida masih belum berakhir. Sebelum ini Dato’ Seri Vida pernah memuat naik sebuah foto di laman Instagram miliknya. Foto tersebut adalah foto kolam Dato’ Aliff Syukri semasa dalam pembinaan.

Berpunca dari ‘s1ndiran’ Dato’ Seri Vida tersebut, netizen mula menyer4ng dengan pelbagai kec4man dan t0hmahan serta memerl1 Dato’ Aliff mengenai kolamnya yang dikatakan sedalam 12 kaki itu. Ini membangkitkan kem4rahan Dato’ Aliff Syukri dan beliau ingin membuktikan bahawa beliau tidak men1pu.

Menerusi entri terbaru Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah video IGTV di laman Instagram miliknya. Video tersebut memaparkan Dato’ Aliff Syukri ingin membuktikan kedalaman kolam ikannya itu. Sebelum ini menjadi tanda tanya netizen yang ramai meminta Dato’ supaya memberikan bukti.

Dato’ Aliff Syukri mengharapkan dengan berkongsi video tersebut, netizen tidak lagi membuat pelbagai andaian dan mengec4m dirinya. Tapi  ternyata, netizen tetap tidak berpuas hati apabila mempersoalkan tentang batang pengukur yang digunakan oleh Dato’ untuk mengukur kedalaman kolam tersebut.

Apa yang menarik lagi, Dato’ Aliff Syukri dan pekerjanya turut masuk ke dalam kolam tersebut untuk membuktikan yang kolam miliknya itu benar-benar dalam. Walaubagaimana pun, perbuatan Dato’ itu tetap tidak dapat menyakinkan netizen di luar sana.

Ini antara sedutan di dalam video tersebut :

” Haa korang tengok ni betul-betul ye.. “

” Tengok ni, dalam ke tidak.. “

” Jangan bilang kecil-kecil ye kolam saya.. “

” Ya Allah beratnya Dato’.. “

Apa yang menarik lagi, posting Dato’ Aliff Syukri ini telah mendapat teg0ran daripada isterinya sendiri iaitu Datin Shahida yang kini sedang menunaikan ibadah haji di Mekah. Bagi Datin perkara mengenai kolam ini tidak perlulah diperbesarkan. Rata-rata netizen memuji dan bersetuju dengan teguran Datin itu.

Di bawah ini adalah screenshot komen Datin Shahida:

Haa.. Win kan komen Datin !!

Dan di bawah ini adalah video penuh :

” Berani kerana benar.. F1tnah itu d0sa nya lebih besar dari membun0h. Kolam abg memang pen0h dan tinggi 12 kaki bongg0k. Tolong jangan f1tnah abang. Abang dah tak sanggup nak hidup kalau korang semua kec4m abang kut0k abang.. “

” Abang boleh m4ti apa salah abang sekarang ni abang terp4ksa tunjukkan kebenaran sekarang ni dah terbukti siapa yang mengut0k abang tu sila m4lu sendiri. Makcik bawang sila gi jauh2.. “

View this post on Instagram

kolam abg memang penuh dan tinggi 12kaki bonggok😡😡 Tolong jangan fitnah abang-abang dah tak sanggup nak hidup kalau korang semua kecam abang kutuk abang-abang boleh mati apa salah abang sekarang ni abang terpaksa tunjukkan kebenaran 💪🏻💪🏻Sekarang ni dah terbukti siapa yang mengutuk abang tu sila malu sendiri😡 #makcikbawangsilagijauh2

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Seememangnya posting Dato’ Aliff Syukri tidak pernah sunyi daripada kec4man netizen. Namun begitu masih ada segelintir netizen yang memberikan komen positif. Ini antara komen-komen mereka :

” Mmg lawa kawasan umah bos mmg cantik setiap sudut.. pandai kemas.. “

” Hahahahahhaha ok lah dato yg ni terhibur.. “

” Hahahahaha, aku dah ser4m dah si sorang tu ingat lem4s Ini kel4kar.. “

Namun begitu, netizen turut men1nggalkan komen di ruang balasan komentar Datin Shahida :

” Datin memang terbaik.. 

” Terbaik datin.. lama dh nk tggu datin bersuara.. x perlu nk diperbesarkan hal camni.. cukup2 lah.. “

” Setuju dan win.. “

” Setuju dgn datinnn.. “

” Betul setuju ngan datin.. moga datin kuat ngan semua ni.. “

” Yes.. Datin mmg bijak.. “

” Power datin.. sound setepek kt semua.. “

Laman sosial bukanlah tempat untuk kita mengut0k dan mengh1na di antara satu sama lain. Setiap orang mempunyai kelem4han dan kekur4ngan masing-masing. Jangan terlalu mudah mengec4m dan mengh1na orang lain. Sebaliknya ambillah yang positif dan yang negatif dijadikan iktibar.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ Aliff Syukri dan Dato’ Seri Vida dapat berbaik semula, dan menerima pendapat masing-masing dengan baik dan berhemah. Buanglah yang ker0h ambil yang jernih. InshaAllah., hidup kita pasti tenteram dan tenang.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dto’ Aliff Syukri  by Berita Kopak & Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..

 

Be the first to comment on "” Jangan bilang kecil ye KOLAM saya, tengok kedalamannya LUAR BIASA.. ”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*