Arww4h Seolah-Olah Tahu Dia Mahu Pergi Buat Selamanya. Tunang Dedah Perubahan Arwwah Yang Tak Sangka Sangka.Dia Tinggal Kan “Hadiah Kenangan” Sebelum Pergi

“ARWWAH seakan ‘merajuk’ dengan saya tetapi tak tahu apa puncanya kerana dekat 40 kali saya menghubunginya namun tidak dijawab malah kiriman WhatsApp pun dia hanya baca saja,” kata Muhammad Khairil Nizam Ruslan, 22.

Menurutnya, dia tidak sedap hati dengan perubahan tunangnya, Marziah Che Omar, 27, kerana arwwah sebelum ini seorang yang ceria dan manja.

Katanya, beberapa hari sebelum kejadian, Marziah ada menghantar kiriman lagu kepadanya dan sempat bergurau seolah-olah dia mahu pergi buat selamanya.

“Arwwah kata kalau dia meninggaIdunia nanti, lagu itulah hadiah kenangan buat dia dan saya marah padanya supaya tidak cakap macam tu.

“Sampai sekarang saya tak tahu kenapa dia tak mau jawab panggilan dan balas WhatsApp saya sedangkan dia tahu saya akan pulang untuk berhari raya pada hari kejadian,” katanya ketika ditemui di rumah keluarga tunangnya di Taman Bersatu, di Jitra, semalam.Muhammad Khairil Nizam yang juga anggota tentera dan bertugas di Kem Kementah, Kuala Lumpur berkata, dia hanya dimaklumkan mengenai kejadian yang menimmpa tunangnya pada 10 malam iaitu dua jam selepas kejadian.

Katanya, dia bergegas pulang dengan menunggang motosikal sendirian dari Kuala Lumpur ke sini semata-mata untuk melihat keadaan tunangnya.

“Malah, ketika dalam perjalanan bergegas ke sini (Jitra) saya terbabit dalam kemaIangan keciI di Sungai Petani jam 2.45 pagi dan mengalami kecederraan ringgan di siku kiri namun saya sempat menghubungi keluarga arwwah minta tunggu saya sampai sebelum jenazzah arwwah dikebu mikan.

“Sepatutnya saya pulang menyambut Hari Raya dengan tunang tersayang esok (hari ini) tetapi hanya dapat menatap jenazahnya,” katanya.

Muhammad Khairil Nizam berkata, dia dan Marziah sepatutnya melangsungkan perkahwinan antara Mac atau Jun tahun depan tetapi segala impian yang diharapkan mussnah.Katanya, arwwah juga turut meminta saya mengambil barang dalam biliknya jika pulang ke rumah keluarganya di sini secara tiba-tiba.

“Apapun saya reda dengan ketentuan Allah dan berdoa supaya rohnya dicucuri rahmat,” katanya.

Dalam kejadian 8.30 malam kelmarin, Marziah yang menunggang motosikal seorang diri menuju ke Bulatan Jitra dikatakan cuba mengelak zink berterbangan ketika kejadian ribut sebelum digiIis sebuah kenderaan di belakangnya ketika mangs4 terjatvh.Dia disahkan meninggaI dunia akibat kecederaan p4rah dan mayyatnya dihantar ke Unit F0rensik Hospital Jitra untuk dibeddah siasat.

Sumber : HarianMetro

Be the first to comment on "Arww4h Seolah-Olah Tahu Dia Mahu Pergi Buat Selamanya. Tunang Dedah Perubahan Arwwah Yang Tak Sangka Sangka.Dia Tinggal Kan “Hadiah Kenangan” Sebelum Pergi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*