Lelaki ceroboh bilik rawatan, rakam doktor tertidur keletihan

Tugas sebagai seorang doktor bukanlah macam pekerja pejabat, mereka kena buat persediaan fizikal dan mental kerana waktu kerja mereka boleh menjangkau 24 jam.

Jadi, tak mustahil lah kalau mereka gunakan masa terluang walaupun sebentar untuk tidur, tapi masih ada orang yang jatuh huvkum kata doktor makan gaji buta macam pemuda ni.

Cero0boh masuk bilik rawatan hospital, rakam doktor tidur…

Seperti video yang tular baru-baru ini, seorang lelaki bertindak mencero0boh masuk ke dalam bilik rawatan ke3cemasan di hospital dan merakam seorang doktor wanita yang tertidur keletihan di atas katil.

Gara-gara video tersebut, pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap doktor terbabit sehingga menyifatkan dia sebagai ‘makan gaji buvta’.

Ingat kerja doktor tu senang ke?

Namun dalam sudut pandangan netizen pula, rata-rata menge3cam tindakan lelaki  itu, menceroboh masuk ke bilik yang tidak boleh sesuka hati masuk, semata-mata mahu merakam apa yang sedang dilakukan doktor berkenaan.

Disebabkan to0hmahan itu viral, doktor Rusyainie Ramli tampil viralkan pemuda ini agar dikenakan tindakan undang-undang dengan beberapa info sebagai evi1den membuktikan dia layak dita@ngkap polis.

1. Mengambil video di dalam premis hospital dan klinik di bawah KKM adalah s@alah.

Dah sampai masanya KKM bertindak melalui saluran undang-undang ke atas rakyat yang begini. Penasihat undang-undang KKM, tolonglah, sila pandang kes begini sebagai salah satu kerja, supaya ia tak berulang lagi. Rakyat yang tak reti bahasa ni, kalau tak dikenakan tindakan, memang tak akan insaf.

2. Menceroboh ke kawasan larangan. Dia main terjah ikut suka dia ke bahagian dalam Jabatan Kece3masan! Mana boleh!!!

Ni macam kita pergi rumah dia, tolak pintu lepas tu masuk saja. Buat macam rumah sendiri, siap masuk bilik tidur. Selambanya! Kalau barang perubatan h1ilang, kita boleh caj dia ni. Tuduh dia yang mencvuri dan mengambil barang tu. Dah dia ada kat situ dengan kawan kan.

3. Mana dia tahu, doktor tu dah habis shif dia

Dia tidur sekejap sebelum dia balik rumah. Dia mengantuk sangat, lepas bekerja dalam jadual yang sangat panjang, jadi dia terpaksa melelapkan mata sekejap. Kang memandu dalam keadaan mengantuk, melayang n@yawa dia. Bukan tak pernah doktor ke3malangan sehingga meni1nggal dunia kerana terlalu letih.

4. Nampak macam dia ada sentuh doktor tu. Kalau betul, saya minta doktor tu buat la@poran polis sebab dia diganggu secara fizikal

Biar padan muka mamat ni. Dia ingat dia siapa. Doktor-doktor biasa ok bekerja lebih 24 jam. Tu normal. Bayangkan penatnya macam mana. Saya pernah dalam bilik bersalin, masuk kerja jam 7 pagi, besoknya jam 6 petang baru boleh balik.

Kira sendiri berapa jam kami ni bekerja. Antara masa tu, pesakit bersalin keluar masuk tak henti. Jururawat yang ada bagi saya tidur sebentar sementara nak reviu pesa@kit ikut masa yang ditetapkan sebelum bersalin. Lelap mata pun macam tak, sebab pes@akit dok saling menje3rit, mena@ngis, mera@ung bagai nak bersalin.

Dalam pada itu Rusyainie juga ada menjelaskan segala prosedur-prosedur yang doktor lakukan dalam kerja mereka.

Malah, doktor tu takkan sewenang-wenangnya tidur sesuka hati, pasti kena lalui beebrapa langkah, dan pada masa itu mungkin akan tidur.

Tambahnya lagi, tak dinafikan apa yang dilakukan oleh doktor dalam gambar itu sa@lah, tapi perbuatan lelaki tersebut lebih mel@ampau kerana mencerob0oh tempat larangan yang khusus untuk kakitangan sahaja.

Kalau ada yang tak puas hati gunakan cara yang betul, ini tak pergi buat salah untuk cari s@alah orang lain, kan dah makan diri. Difahamkan posting tersebut telah dipa@damkan.

p/s: Doktor kadang2 waktu rehat pun tak ada. Semoga pelaku tersebut di kenakan t1ndakan yang sepatutnya 

Apa kata anda? Kongiskan bersama kami 

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "Lelaki ceroboh bilik rawatan, rakam doktor tertidur keletihan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*