Lori bawa muatan anak khiinzir terbalik, tapi tiada pula yang berani kutip bwk balik.

PENAMPANG – Seorang pemandu lori dan kelindan berdepan detik cem4s apabila lori mereka yang membawa muatan anak khiinzir dipercayai hilang kawalan lalu terbalik di Kilometer 31, Jalan Moyog Penampang-Tambunan di Tambunan di sini hari ini.

Akibat kemlangan tersebut haiwan yang berada di atas lori berkenaan terhumban dan berkeliaran di jalan raya.

Kejadian itu turut mencetuskan panik dalam kalangan pemandu kerana anak khiinzir berkenaan berlari-lari di atas jalan raya hampir sejam.

Namun, jalan raya kembali lancar selepas pihak polis membantu mengawal lalu lintas.

Bagaimanapun, pemandu lori dan kelindannya yang masing masing berusia dalam lingkungan 40-an dan 20-an tidak mengalami sebarang kecederaan.

Difahamkan, lori berkenaan dalam perjalanan menghantar anak khiinzir itu ke lokasi sekitar Pekan Donggongon dekat sini.

Pegawai Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tambunan, Johnny John Jinuli mengesahkan mengenai kejadian tersebut kerana secara kebetulan kenderaan utiliti yang dinaikinya bersama sepasukan anggota melalui lokasi insiiden.

“Kami memberhentikan kenderaan bagi menjalankan pemeriksaan namun, tiada sebarang kemlangan jiwa berlaku kerana pemandu dan kelindan lori berjaya keluar menyelamatkan diri,” katanya hari ini.

Antara komen2 netzen.

Hamidah Abdul Ghani Orang Sabah boleh saja kutip sb ramai yg bukan IsIam. Tapi mereka tahu dari segi agama mereka, moral & etika ianya perbuatan yg tidak elok. Dan Sabah bukan Serambi Mekah.

Abdullah Rasyidi Yg nie lori trbalik xde plk org sana nk p serbu kutip baabi masuk dlm kereta,motor@dlm guni yep…klau ikutkn baabi n susu jika ambl hak org tetap hram kn????

Rockzone Ich klu nak kutip,ble kutip..tp yg ble kutip tu ada skola..dia tau benda tu bukan milik dia..ishh..jauh nau beza.

Noni Elizabeth Ya…p kutip tu anak baabi …hram kan …yg duk kutip barang org x hram …klu takut dosa …pulangkan lah susu tu …hak org ..x halal tu di minum.

Asiah Abdul Manaf Nak kutip apa mengelak lagi walaupun dlm kereta takut kena samak pula, klu kita ingat barang yg jatuh, semua ingat macam baabi hram di ambil, memang depa x kan ambil, sama2 kita renung2kan, supaya kita x terlibat dgn benda yang subhah dan x halal jadi drah daging kita.

Faridah Mahamud baabi hram dimkn . Minum susu tu pun hram juga.. Sbb ambil tanpa kebenaran…. Fikir2 renung2.. Jgn kerana susu kita menjadi susah diahkirat nnti..

Amirtuan Amir baabi oooo hram.hisap rokok tak hram..berjudi tak hram.berz1na tak hram..suruh pegang baabi..hram..bukan suruh mkn pun..cuma suruh pgg..ramai yg kata hram..buat maks1at tak hram pulak..pelik pelik.

Sumber– K! ONLINE

Be the first to comment on "Lori bawa muatan anak khiinzir terbalik, tapi tiada pula yang berani kutip bwk balik."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*